در حالیکه همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث بهم ریختن شرایط جهانی و از همه مهمتر لغو جشن‌های سالانه افتخار جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو در سراسر دنیا شد، امسال اما شاهد رقابتی ویژه میان غول های تجاری دنیای مد و مشاغل بزرگ و کوچک، برای تولید و طراحی‌های متنوع و خارق العاده هستیم.

هرچند که تغییر لوگو و یا تولید و طراحی مجموعه های پراید به تنهایی اتفاق بزرگی نیست اما می‌توان به آن به چشم یک رفتار نمادین زیبا در دنیای اقتصاد، نگاه کرد. و البته تاثیر آن در راستای عادی سازی حضور و افزایش مشاهده‌پذیری جامعه رنگین کمانی و نیز قلع و قمع کردن تیغ سانسورچی ها در کشورهای غیر دموکراتیک و کنترل گر مثل ایران، روسیه، گرجستان، لهستان و.. که تلاش به انکار وجود جامعه ال جی بی تی کیو دارند را هم، نمی شود نادیده گرفت. این مجموعه ها و محصولات که با الهام از افتخار ال‌جی‌بی‌تی (پراید) با هدف اعلام اتحاد و همبستگی با جامعه کوییر طراحی و تولید می‌شوند. همچنین با اختصاص بخشی از بودجه خود به سازمان‌ها و پروژه‌های پشتیبان و حمایتگر حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو مثل THE TREVOR PROJECT (حمایت از افراد ال جی بی تی کیو زیر ۲۵ سال) IT GETS BETTER (جلوگیری از خودکشی و تلاش برای ساخت زندگی بهتر در نوجوانان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو) STONEWALL COMMUNITY حمایت خود را گسترش می‌دهند. در ادامه به معرفی برخی از شرکت‌های بزرگ و کوچک حمایتگر می‌پردازیم. اپل اپل امسال در حمایت از جامعه ال جی بی تی کیو دو بند جدید و یک صفحه ساعت رنگین کمانی برای کاربرانش طراحی کرده. این شرکت فناوریِ چند ملیتی از حامیان فضای امن جوان ال جی بی تی کیو و متعهد به حمایت از عدالت اجتماعی برای افراد ترنسجندر است.

آدیداس آدیداس امسال با شعار (عشق متحد می کند) و تولید مجموعه ای بیش از سی محصول وارد ماه افتخار شد و همبستگی خود را با جامعه ال جی بی تی کیو اعلام کرد. رالف لورن با راه اندازی خط تولید ( از نظر جنسیتی خنثی پولو ) مجموعه‌ای برای بزرگسالان و کودکان طراحی کرد و ۲۵٪ از قیمت فروش هر کدام از این محصولات به بنیاد جامعه STONEWALL اهدا می کند. دیزنی کمپانی عظیم دیزنی امسال با مجموعه رنگین کمانی خود سنگ تمام گذاشته و همه چیز تولید کرده است. از پوشاک شاد گرفته تا تمام لوازم ریز و درشتی که ستاره های دیزنی با آنها معرفی می شوند از جمله PIXAR, MARVEL, STAR WARS . جدای از این طراحی های جذاب، والت دیزنی شرکت مهمیست که بودجه‌ای را به عنوان بخشی از تعهد و حمایت دائمی به سازمان های پشتیبان جامعه ال جی بی تی کیو در سراسر جهان اهدا می‌کند. محصولات آرایشی مک این برند مشهور تولید کننده لوازم آرایش، سابقه‌ای طولانی در حمایت از سازمان‌های ال‌جی‌بی‌تی‌کیو دارد و نه تنها در ماه پراید بلکه در تمام طول سال با راه اندازی نمادین خط تولید لاین آرایشی (VIVA GLAM) از سال ۱۹۹۴ تمام سود حاصلِ را برای کمک و مبارزه با ایدز اهدا نموده و تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمک رسانی کرده است. کانورس کانورس از سال ۲۰۱۵ با اهدای بیش از ۱۰۳ میلیون دلار به سازمان‌های محلی و بین‌المللی و تهیه برنامه‌هایی در راستای قدرت بخشیدن و کمک به جوانان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو حمایت خود را اعلام کرده است. لگو سازنده ی اسباب بازی های لگو یک شرکت بزرگ دانمارکی ست که امسال با شعار همه عالی هستند وارد شد. او از حامیان بزرگ بنیاد STONEWALL است و با کمک مالی خود برای کمک هزینه تحصیلی و بورس دانشجویان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو و همچنین به عنوان اسپانسر به راه‌اندازی مشاغل افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو کمک رسانی می‌کند. ابر کرومبی اند فیچ این شرکت تولید کننده پوشاک از سال ۲۰۱۰ با ایجاد THE TREVOR PROJECT بیش از دو میلیون دلار به جامعه رنگین کمانی کمک مالی کرده است. ریبوک ریبوک مجموعه ای زیبا وبزرگ از کفش و پوشاک خود را با عنوان «همه جور عشق» عرضه کرد. همچنین ۷۵ هزار دلار به پروژه (SYLVIA RIVERA LAW) اعطا کرد. سازمانی که تضمین می‌کند همه افراد برای تعیین هویت و بیان جنسی خود فارغ از درآمد، نژاد، تبعیض و خشونت، آزاد هستند لیوایز امسال برند لیوایز غوغا کرد و با طراحی مجموعه ی(All pronouns ALL LOVE) و تولید پوشاک رنگین کمانی با برچسب THEY/THEM SHE/HER HE/HIM, WE خلاقیت خود را به رخ کشید. لیوایز اعلام کرد تمام سود حاصل از این مجموعه را به سازمان جهانی (OUTRIGHT ACTION INTERNATIONAL ) که سازمان دفاع از حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو است، اهدا می‌کند. پت اسمارت حتی حیوانات خانگی هم می‌توانند در ماه افتخار ال‌جی‌بی‌تی‌کیو حضور داشته باشند. این برند تولید کننده پوشاک و اسباب بازی سگ و گربه با اهدا ۱۰۰ هزار دلار به GLESEN حمایت خوبی از خود نشان داد. دکتر مارتینز با تولید کفش ۱۴۶۱ به صورت اختصاصی برای ماه پراید و تولید بندهای مخصوص ماه ژوئن امسال را جشن گرفت و با اهدا ۱۰۰ هزار حمایت خود را گسترش داد. ونس کسانی که عاشق و استایل اسپرت هستند برند ونس را به خوبی می شناسند. امسال ونس با دامنه گسترده ای از پوشاک و کفش ظاهر شده و تصمیم را برای خریداران کمی سخت کرده است. ونس اعلام کرد مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به سازمان های مدافع حقوق ال‌جی‌بی‌تی‌کیو مانند سال‌های گذشته اهدا خواهد کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)