پس از شیوع ویروس COVID-19، صنعت بازی‌های رایانه‌ای، بیش از هر صنعت دیگری شاهد افزایش آمار حملات بوده‌است. حملات تحت وب علیه شرکت‌های بازی سازی، در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۳۴۰% و نسبت به سال ۲۰۱۸ رشد ۴۱۵% داشته است.

به گزارش آکامی، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۴۶ میلیون حمله تحت وب علیه صنعت بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته که این مقدار تقریبا ۴% از کل حملات سایبری صورت گرفته را شامل می‌شود.

علاوه بر این، شرکت آکامی متوجه شده که در اغلب موارد، مهاجمان از دیسکورد برای اجرای حملات خود استفاده کرده‌اند.

با تمامی این تفاصیر حملات تحت وب، تنها بخش کوچکی از موج حملاتی که علیه صنعت بازیهای رایانه‌ای صورت گرفته را شامل می‌شود. بخش بزرگتری از این حملات مربوط به استفاده از حسابها و رمزهای جمع‌آوری شده در سرقت‌های اطلاعاتی است. برای این حملات در سال ۲۰۲۰ رقمی بیش از یک میلیارد ثبت شده که نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۲۲۴% داشته‌است. طبق آمارهای ثبت شده توسط شرکت آکامی، بیشترین حملات در ماه دسامبر با ۱۵۷ میلیون حمله صورت گرفته و در ماه‌های اکتبر و آوریل به ترتیب ۱۰۱ و ۷۶ میلیون حله ثبت شده است. این روش کاملا به صورت خودکار صورت گرفته و در آن هکرها با استفاده از رباتها و نام کاربری و رمز عبورهای سرقت شده، به صورت پی در پی، به وب‌سایت مورد نظر لاگین می‌کنند. زمانی که بتوانند رابطه‌ای بین نام کاربری و رمز عبور (یا رمز عبور قدیمی) پیدا کنند، اطلاعات کاربر را استخراج می‌کنند.

این حملات به قدری فراگیر شده که در سال گذشته و در دارک‌وب، هر یک میلیون نام کاربری و رمز عبور با قیمت ۵ دلار آمریکا معامله می‌شد. دلیل اصلی افزایش این قبیل حملات، ناسالم بودن رفتار امنیتی کاربران و به زبان ساده‌تر، استفاده چندین باره از یک رمز برای تمام حسابهای کاربری و همچنین استفاده از رمزهای ساده و قابل حدس است.

محققان امنیتی معتقدند استفاده از رمز‌های ساده و همچنین استفاده مجدد از رمزها، شیوع و احتمال موفقیت این حملات را افزایش داده است. اگر در این حملات، یک نام کاربری و رمز عبور با هم تطابق پیدا کنند، می‌توان به هر حسابی که دارای همان رمز است وارد شد.

اصلی‌‎ترین راهکار برای مقابله با چنین حملاتی استفاده از سیستم احراز هویت چند مرحله‌ای است. علاوه بر این، می‌توان با استفاده از برنامه‌های مدیریت رمز، رمزهایی غیر قابل حدس ایجاد کرد که سرقت حسابها را برای هکرها پیچیده‌تر کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)