پول نفت پشتوانه‌ای برای برنامه هسته‌ای و تروریسم حکومت ایران

بنا بر گزارش دیلی‌میل پول نفت ایران خرج تروریسم و پروژه سلاح هسته‌ای حکومت ایران می‌شود.

مذاکرات وین برای احیای برجام ۲۰۱۵ ادامه دارد. شکی در این نیست که تحریم‌های آمریکا بعد از خروج دونالد ترامپ فشار‌های خردکننده‌ای را بر پیکره فرتوت ولایت‌فقیه وارد ساخته است.

حربه تحریم

اما همین امر موجب دستاویزی برای حکومت ایران شده تا در هر کجا که منافعش ایجاب کند از حربه تحریم‌ها استفاده یا بهتر است بگوییم سوءاستفاده کند.

نمونه‌های آن بسیارند از این که تورم و گرانی به تحریم ربط داده می‌شوند و نبود و کمبود دارو به تحریم مرتبط می‌شوند و…

شکی در این نیست که تحریم‌ها تاثیر خود را بر کلیت اقتصاد حکومت ایران گذاشته اما ربط‌دادن تمامی امور اقتصادی مملکت به تحریم امری دور از واقعیت و سناریوی جعلی و ساختگی حکومت برای رفع آنهاست.

برای اثبات این ادعا می‌توان گفت چرا هیچ‌گاه سخنی از تاثیر تحریم‌ها در توسعه برنامه هسته‌ای، موشکی یا حمایت مالی از گروه‌های شبه‌نظامی و کشورهای هم‌پیمان از سوی حکومت ایران به میان نمی‌آید.

هزینه‌‌های میلیاردی ممنوعه

در این مورد نه تنها هیچ سخنی به میان نمی‌آید بلکه در برخی موارد ادعاهای سران حکومت مخالف این موضوع را نشان می‌دهد.

هزینه ۳۰ میلیارد دلاری حکومت ایران در سوریه که نشانی آن را حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو پیشین مجلس حکومت داد گویاست. [روحانی: سال سختی در پیش داریم]

یا خروج ۱۸ میلیارد دلار ارز برای واردات دارو و سپس خرید خانه و ویلا در ترکیه و کانادا در سال ۱۳۹۸ و در اوج تحریم‌ها، که خبر آن را عضو مجلس حکومت از قم رسانه‌ای کرد. [تحریم دارویی یا خرید خانه وخودرو در ترکیه و کانادا با ارز دارو؟]

علاوه بر این موضوع مفقود شدن ۱۸ میلیارد دلاری که جهانگیری همواره در جنگ با جناح خامنه‌ای مطرح می‌سازد از همین نمونه‌هاست.

پول نفت ایران خرج هسته‌ای و تروریسم

با تجمیع این نمونه‌ها و بسیار دیگر از این دست، نتیجه‌ای که عاید ذهن متفکر و مخاطب می‌شود این است که حکومت ایران پولی را که از طرق دورزدن تحریم‌ها و با پولشویی یا مواردی مانند قاچاق نفت به دست می‌آورد در وهله اول، هزینه اولویت‌های اصلی‌اش یعنی برنامه‌ی هسته‌ای نظامی و تروریسم و حمایت از شبه‌نظامیانش در دیگر کشورها می‌‌کند.

نتیجه این امر است که در فرودین ۱۴۰۰ نرخ تورم را به ۵۰ درصد می‌رساند که در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. [اقتصاد ایران؛ تناقضات و گمراه‌کنندگی‌ها و…]

گزارش دیلی‌میل

با تمامی این سخن‌ها اکنون دیلی‌میل فاش ساخته است «۱۲۳ تانکر رژیم ایران که نفت را در بازار سیاه به صورت قاچاق به چین می‌فروشند پشتوانه مخفی هسته‌ای رژیم ایران است».

دیلی‌میل در روز شنبه ۲۹ خرداد اعلام کرد «رژیم ایران ناوگان خود را طی ۱ سال ۲ برابر کرده و زیر پرچم سایر کشورها کشتیرانی کرده است. رژیم ایران همچنین نفتکش‌های خود را با پرچم کشورهای دیگر به چین اجاره می‌دهد تا روزانه یک میلیون بشکه نفت را به صورت قاچاق بخرد».

پول نفت را می‌گیریم

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران نیز اعلام کرده بود پول تمامی نفتی را که بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا می‌فروشیم می‌گیریم و پول‌هایی که بلوکه شده، مربوط به قبل از دوران اعمال تحریم‌هاست.

همچنین شایان ذکر است که حکومت ایران در معادله «نگاه به شرق» کمتر به موضوع بدهی ۲۰ میلیارد دلاری چین به حکومت ایران می‌پردازد چرا که کوبیدن بر طبل آن باعث تنش در روابط با چین شده و به ضرر حکومت ایران خواهد بود.

اما در مورد کشورهایی مانند کره جنوبی که ۷ تا ۹ میلیارد دلار بدهی به حکومت ایران دارد با کشتی‌ربایی و راهزنی دریایی اقدام به باج‌خواهی می‌کند.

سیاه‌نمایی ظریف

اما با این وجود همیشه ناله‌های حکومت ایران پیرامون کمبود منابع مالی و ارزی شنیده می‌شود حتی در بحبوحه کرونا جواد ظریف با سیاه‌نمایی، از صندوق بین‌المللی پول خواستار وام ۵ میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا و تهیه واکسن شد!

حال اما فاش شده است که ماجرا چیز دیگری است. بر اساس گزارش دیلی‌میل دلیل ناوگان در حال رشد ایران حاکی از آن است که حکومت ایران در حال توسعه توانایی هسته‌ای خود می‌باشد.

تاکتیک‌های ناوگان کشتیرانی حکومت

تاکتیک‌های ناوگان کشتیرانی حکومت ایران در حین حرکت جهت دورزدن تحریم‌ها شامل کارهایی مانند ثبت کشتی در کشورهای کوچک که توانایی نظارت بر نفتکش‌هایی که پرچم آنها را برافراشته می‌کنند، ندارند است.

کشتی‌های حکومت ایران هنگام عبور از محل‌های ممنوعه سیستم ردیاب کشتی را جهت جلوگیری از رهیابی مختل یا خاموش می‌کنند.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کشتی‌های اینگونه که شبح نامیده می‌شوند، ۱۸ میلیون بشکه نفت حکومت ایران را حمل می‌کنند در ماه‌های اخیر در دریای جنوبی چین مستقر بوده و با تغییر پرچم هویت خود را مخفی ساخته‌اند.

کشتی‌های شبح می‌توانند حدود ۱۰۰ میلیون بشکه نفت خام یا مازوت و نزدیک به ۱۲ میلیون بشکه میعانات گازی را به ارزش ۷.۷ میلیارد دلار را جابجا کنند.

نقض تحریم‌های آمریکا

چین نیز با نقض تحریم‌های آمریکا طی چند ماه گذشته، معاملات خود با حکومت ایران را در دریاها افزایش داده تا به فعالیت‌های هسته‌ای حکومت ایران کمک کند.

این کشور تا فروردین ۱۴۰۰ روزانه به طور متوسط هفتصد هزار بشکه نفت قاچاق از حکومت ملایان خریداری می‌کرده که اکنون آن را به یک میلیون بشکه رسانده است.

علاوه بر چین دو کشور هم‌پیمان حکومت ایران؛ سوریه و امارات متحده عربی از ایران نفت و میعانات نفتی قاچاق خریداری می‌کنند.

بلومبرگ در ۵ خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد ۶۹  میلیون بشکه نفت ذخیره روی آب ایران آماده فروش است اما به چه کشوری؟

قاچاق سرسام‌آور نفت ایران

سر ایور روبرت؛ مشاور ارشد اتحاد علیه ایران هسته‌ای، میزان خرید نفت خریداری‌شده قاچاق چین از ایران را سرسام‌آور می‌داند.

وی معتقد است این امر به حکومت ایران این امکان را می‌دهد تا ارز مورد نیازش برای برنامه هسته‌ای خود را تقویت کرده و حمایت از تروریسم در خارج از مرزهایش را با پول نفت ایران تامین مالی کند.

هزینه‌های از این دست آنقدر کثرت دارند که صدای مهره‌‌هایی از درون حکومت ایران را درآورده است.

هزینه چاه ویل هسته‌ای

صادق زیباکلام در این باره می‌گوید: «چقدر هزینه چاه ویل هسته‌ای را بدهیم؟ هسته‌ای قاتل جان ما شد» و می‌افزاید «ما از سال ۸۱ چقدر هزینه به چاه ویل هسته‌ای ریختیم… ولی بالاخره یک روزی باید جواب بدهند مملکتی که وضع واکسن و بهداشت و آموزشش به این گونه است چرا باید این همه به چهاه ویل هسته‌ای بریزد؟»

سناتورهای آمریکایی: استفاده از پول نفت ایران برای تامین بودجه تروریسم

در همین حال روزنامه تایم به نقل از ۲ سناتور آمریکایی؛ شلدون وایت‌هاوس دمکرات و لیندزی گراهام جمهوری‌خواه، نوشت «سوق‌دادن جهان به سوی استفاده از منابع انرژی تجدید‌پذیر،‌کمک موثری به آمریکا در مقابله با فاسدترین و غیرقانونی‌ترین رژیم‌های جهان خواهد کرد».

این دو سناتور توسعه نفت و گاز توسط حکومت‌هایی مانند حکومت ایران را خودکامگی و فساد خواندند که از پول نفت ایران برای تهدید همسایگان و تامین بودجه تروریسم استفاده می‌‌کند.

تایم به نقل از وایت‌هاوس و گراهام ادامه داد «رژیم ایران از محل میلیاردها دلار درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز سرپا مانده است در حالی که این کشور بزرگترین کشور حامی تروریسم در سطح جهان و یک ناقض عمده حقوق بشر است».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)