در این راهپیمایی که به عنوان چهارمین تظاهرات بزرگ همجنسگرایان ترکیه شناخته شده؛ شعارهایی به زبان های ترکی، کُردی و ارمنی علیه دولت اردوغان سر داده شد.
به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی TGRThaber ترکیه، دیروز شهر استانبول و میدان تقسیم این کلان شهر ۱۵ میلیونی، شاهد تظاهرات بزرگ همجنسگرایان ترکیه بود.
این افراد که از آنها با اصطلاحاتی همچون دگرباش ها و ترنس ها یاد می شود، در اعتراض به سیاست های دولت اردوغان و در حمایت از راهپیمایی های اخیر گزی پارک به میدان آمده و پلاکاردهای بزرگی به زبان های ترکی، کُردی و حمل می کردند.
این دسته از معترضین خواهان حفظ حقوق همجسنگرایان و گنجانده شدن نام آنان به عنوان بخشی از جامعه در قانون اساسی ترکیه شدند.
راهپیمایی همجنسگرایان، بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه داشته و پایگاه های اینترنتی و روزنامه های نزدیک به پ.ک.ک نیز به انعکاس این خبر پرداخته و سرداده شدن شعارهای کُردی و ارمنی در این راهپیمایی را مورد توجه قرار دادند.
گفتنی است در بسته ی پیشنهادی حزب صلح و دموکراسی(وابسته به پ.ک.ک) به منظور تغییر قانون اساسی ترکیه که به مجلس ملی این کشور تحویل داده شده، صراحتا به ضرورت به رسمیت شناخته شدن حقوق همجنسگرایان و آزادی تمایلات جنسی افراد به عنوان یکی از ضرورت های رسیدن به جامعه ی دموکراتیک یاد شده است. در سومین راهپیمایی همجنسگرایان ترکیه که در تابستان سال گذشته برگزار شد، دو نماینده ی کُرد عضو حزب صلح و دموکراسی سری ثریا اُندر و سری ساکک نیز به منظور حمایت از خواسته های این گروه، در جمع آنان حضور یافتند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com