برای نخستین بار یک هموطن زرتشتی با رای مردم زرتشتی و مسلمان یزد به عضویت شورای اسلامی این شهر درآمد. 

به گزارش یزدی نیوز، یک جوان زرتشتی توانست در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد با کسب رای قابل قبول به جمع اعضای شورای اسلامی شهر یزد درآید.

زرتشتیان از سالیان دور در یزد زندگی می کنند و علاوه بر فعالیت های اقتصادی با مردم مسلمان در بسیاری از امور اجتماعی و … نقش فعالی دارند.

حضور جامعه زرتشتیان در دفاع مقدس، انتخابات های پیشین، کمک به حادثه دیدگان سیل و زلزله در ایران و … تنها بخش کوچکی از سهم هموطنان پیرو کیش زرتشت است.

با حضور نیکنام در واقع برای نخستین بار این قشر از جامعه نماینده ای در رکن تصمیم گیری شهر یزد دارند که به نظر می رسد نقش بسزایی برای رفع برخی مشکلات این قشر داشته باشد.

هرچند سال هاست جامعه زرتشتی ایران یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد ولی در ساختار نهادهایی همچون شورای شهر این امر بی سابقه بوده است.

از منظر رسانه ای انتخاب نیکنام یک پدیده در انتخابات محسوب می شود که می تواند تحلیل های جذابی برای جامعه رسانه ای در پی داشته باشد.

هرچند تعداد همشهریان زرتشتی یزد پنج هزار نفر برآورد می شود و رای وی بالغ بر ۲۰ هزار رای بوده است، به نظر می رسد حضور وی در شورای شهر با رای مردم مسلمان یزد همراه بوده که تحلیل های بسیاری را می طلبد.

سپنتا نیکنام فرزند آرشام و متولد سال ۱۳۶۴ است وی که کارشناس اقتصاد بوده سمت بازرسی انجمن زرتشتیان یزد در سال ۱۳۹۱ را نیز در کارنامه خود دارد.

این در حالی است که دکتر اسفندیار اختیاری که پیش تر از کاندیداتوری سپنتا نیکنام حمایت کرده بود، با انتشار نامه ای رسمی انتخاب وی را شادباش گفته و آرزوی بهروزی و پیروزی را از درگاه اهورامزدای یکتا و بی همتا خواستار شده است.

متن کامل پیام شاد باش نماینده ایرانیان زرتشتی به شرح زیر است:

جناب آقای سپنتا نیکنام

با درود فراوان

انتخاب شایسته جنابعالی توسط مردم خونگرم، مهربان و دلسوز شهر یزد را به عنوان، عضو شورای اسلامی شهر یزد شادباش گفته، بهروزی و پیروزی روزافزون شما را از درگاه اهورامزدای یکتا و بی همتا خواهانم.

با سپاس

دکتر اسفندیار اختیاری

نماینده ایرانیان زرتشتی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com