رئیس جنایتکار سازمان زندانها محمدمهدی حاج_محمدی کیست؟ ۲

محمدمهدی حاج‌ محمدی رئیس سازمان زندان‌ها کیست ؟

محمدمهدی حاج‌ محمدی ، رئیس سازمان زندان‌ها متولد ۱۳۵۸ در شاهرود است؛ او در سال ۱۳۷۶ وارد دانشگاه علوم قضائی شد و سال ۱۳۸۴ در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه مفید قم فارغ‌التحصیل شد.

محمدمهدی حاج‌محمدی، در خراداد ۹۹ با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، جایگزین اصغر جهانگیر شد.

محمدمهدی حاج محمدی در سفر اخیرش به کردستان در دیداربا ماموستا رستمی امام جمعه سنندج گفت:

الگوی ما در زندانبانی اسدالله لاجوردی است.

وی همان کسی است که شماره تلفنی در اختیار شهروندان تهران قرار داد و از آنها خواست «کشف حجاب» همسایگان را فورا اطلاع دهند.

در نیمه خردادماه ۹۸ وی بعنوان سرپرست دادسرای تهران شماره تلفنی را بصورت عمومی اعلام کرد و از «شهروندان اخلاق‌مدار تهرانی!» خواست به محض مشاهده هرگونه «کشف حجاب در خودرو»، «کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و…»، «اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا»، «انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و …» موضوع را پس از جمع آوری «مستندات لازم» و با ذکر کامل مشخصات محل و زمان «وقوع جرم» به شماره ای در پیام رسان‌های سروش، ایتا و… ارسال کنند.

در حاکمیت دیکتاتوری ولایت فقیه، دستگاه قضاییه ارگانی است برای اجرای اعدام، شلاق، شکنجه و زندان و از عدالت در آن اثری نیست.

در دهه‌ی ۶۰ توسط عوامل و کارگزاران همین قضاییه که هیچ سابقه ای هم در قضاوت نداشتند، هزاران هزار زندانی سیاسی و افراد بیگناه به جوخه‌های اعدام سپرده شدند، در خیابان‌ها و محله‌ها تیرباران گردیدند، و یا به انواع شیوه‌ها زیر شکنجه به قتل رسیده و جان باختند.

کارنامه پیشینیان حاج محمدی

پیش از حاج محمدی، جانیان و عواملی مانند مجید انصاری، اسماعیل شوشتری، اسدالله لاجوردی، مرتضی بختیاری، علی اکبر یساری، غلامحسین اسماعیلی و علی اصغر جهانگیر، ریاست سازمان زندانها را برعهده داشته اند.

پرونده هر یک از این افراد، خود شایسته بررسی جداگانه‌ای است. از اسماعیل شوشتری که از عوامل قتل عام زندانیان در تابستان ۶۷ است، تا لاجوردی جنایتکار که از اولین سالهای دهه ۶۰ هزاران هزار زندانی سیاسی را به کام مرگ و نیستی فرستاد.

در راس قضائیه کنونی حاکمیتی سرکوبگر، ابراهیم رئیسی نشسته است. وی که در دهه ۶۰ در میان افراد هیئت مرگ قرار گرفت و همراه با سایر همدستانش که از خمینی دستور گرفته بودند، در تابستان ۶۷ بیش از ۳۰ هزار نفر از زندانیان سیاسی را به پای چوبه های دار فرستاد.

رئیسی حال و بعد از گذشت ۳ دهه، بر کرسی بالاترین مقام در قضائیه نظام تکیه زده است. از همین جا میتوان به خوبی دریافت که وضعیت قضا، قضاوت و قضائیه در این نظام سراسر جنون و جنایت، به چه ترتیبی است.

سوابق قضائی حاج‌محمدی

حاج محمدی پیش از نشستن بر کرسی ریاست سازمان زندانها، در مناصب مختلفی در دستگاه قضاییه به حاکمیت ولایت فقیه خدمت کرده است:

-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر در سال ۱۳۸۵

-بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران در سال‌های ۸۷ تا ۹۴

-دادستان عمومی و انقلاب سراوان در سال‌های ۹۴ تا ۹۶

-معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ارشاد در سال‌های ۹۶ تا ۹۸

-معاون قضائی دادگستری استان تهران از سال ۹۸ تا ۹۹

سایت جوانه ها در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۹ گزارش کاملی از کارنامه این مهره جنایتکار تحت عنوان «یک قاتل رفت و یک قاتل مجربتر رئیس سازمان زندانها شد» منتشر کرده بود.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)