جلال ایجادی

چند هفته پیش جمعیت سوسیال دموکراسی در ایران نخستین همایش خودرا برگزار کرد.این برنامه بصورت مستقیم از رادیو پویا پخش شد. در این همایش ۷  دادیم سخنران حضور داشتند که با توجه به وقت کم برنامه ما وعده  دادیم که سخنرانان را یک به یک دعوت کنیم و در زمانی بیشتر سوالات مطرح شده را با آنان در میان بگذاریم. در این راستا نخستین میهمان از جمع سخنرانان همایش را دعوت کردیم . مهدی ذوالفقاری به سراغ دکتر جلال ایجادی رفت و با ایشان به گفتگو نشست

 دکتر جلال ایجادی استاد دانشگاه در فرانسه، در زمینه های جامعه شناسی و کارشناسی محیط زیست و زیست بومی است . او در دانشگاه های ” کنام ” پاریس ، ”  دانشگاه پاریس ۱۳″ ، دانشگاه ” پاریس شرقی” ، دانشگاه  ” اکول سانترال ” در پاریس در رشته های ” جامعه شناسی صنعتی ” و ” نظام های مدیریتی و سازمانی و اقتصادی پایدار” را تدریس می کند .

جلال ایجادی در نقد آسیب های اجتماعی ، نقد قرآن ، نقد دین اسلام و شیعه گری ، نقد اقتصاد حاکم در ایران و نقد ویرانگری زیست محیطی نوشته های بسیار منتشر کرده است همچنین وی در دانشگاه تونس نیز تدریس میکند.

جلال ایجادی در عرصه سیاسی از کنشگران حقوق بشری ، دموکراسی خواهی ، سکولاریسم و جنبش زیست بومی در فرانسه است ، او در دو دوره انتخابات شهرداری در فرانسه شرکت کرد و مسئولیت های سیاسی  فراوانی به عهده داشته است.

لینک به برنامه گفتمان در رادیو پویا

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)