برنامه‌ای از گروهِ

گفتمانِ فرهنگی- سیاسیِ ایرانیانِ برلین

 

نگاهی به روزِ جهانیِ زن

پرسش و پاسخ و بحث پیرامونِ فعالیتِ زنان

 

گفتگویی با:

منصوره شجاعی

سخنرانی و گفتگوهایِ متقابل در این برنامه به زبانِ فارسی خواهند بود.

 

زمان: جمعه ۱۲  مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۳۰ (به وقتِ برلین)

(آغازِ برنامه به وقتِ تهران ۲۰:۳۰، به وقتِ نیویورک ۱۲:۰۰ و به وقتِ لوس‌آنجلس ۰۹:۰۰ صبح)

اتاق کنفرانس مجازی ۱۵ دقیقه پیش از آغازِ برنامه برای شرکت‌کنندگان باز خواهد شد.

 

نظر به محدودیت‌هایِ ناشی از ویروسِ کرونا شرکت در این برنامه تنها به‌صورتِ مجازی امکان‌پذیر است. علاقمندان می‌توانند درخواستِ خود را برایِ شرکت در برنامه از طریقِ ای‌میل به آدرسِ زیر ارسال کنند:

Gofteman-Gruppe@gmx.de

 

تا حداکثر یک روز پیش از آغاز مراسم دعوت‌نامه‌ای همراه با لینک و گذرواژه‌یِ مربوط به  شرکتِ زنده و مجازی در برنامه از طریقِ ای‌میل برایِ متقاضیان ارسال خواهد شد.

منصوره شجاعی بازنشسته‌یِ کتابخانه‌یِ ملی است. با انقلابِ فرهنگی از دانشگاه اخراج شد و پس از آن در رشته‌‌یِ مترجمیِ فرانسه تحصیل کرد. او از طریقِ همکاری با یونیسف و نهادهایِ مردمی کتابخانه‌هایِ سیار برایِ زنان و کودکانِ محروم  ایجاد کرد. دو سال عضوِ هیئت مدیره‌یِ «جمعیتِ زنانِ مبارزه با آلودگیِ محیطِ زیست» بود و آثاری در حوزه‌یِ اکوفمینیسم ترجمه و تألیف کرد. در سال ۱۳۸۱ با گروهی از زنانِ سکولار مرکزِ فرهنگیِ زنان و در سالِ ۱۳۸۳کتابخانه‌یِ زنانِ صدیقه دولت‌آبادی را تاسیس کرد. در سالِ ۱۳۸۴ کتابخانه‌یِ بانویِ اوز در شهرِ اوز از توابعِ لار را راه‌اندازی کرد و در سالِ ۱۳۸۵ از موسسانِ کمپینِ یک میلیون امضا بود. به‌مدتِ ده سال با شورایِ کتابِ کودک در ایحادِ کتابخانه‌هایِ فراگیر برایِ کودکانِ نابینا همکاری کرد.

حاصلِ کارِ خانمِ شجاعی صدها مقاله‌یِ تألیفی، پژوهشی و ترجمه در همکاری با فصلنامه‌ها، مجله‌ها و تارنماهایِ مطرح در حوزه‌یِ زنان و انتشارِ چند عنوان کتاب است. منصوره شجاعی به علتِ فعالیت در جنبشِ زنان بارها دستگیر و موردِ بازجویی قرار گرفته و مأمورانِ امنیتی به خانه‌اش هجوم برده‌اند. پس از رفعِ ممنوعیتِ چهارساله‌یِ خروج از کشور به‌همتِ وکیلِ او نسرین ستوده، ۱۳۸۹ به آلمان سفر کرد. ژانویه‌یِ ۲۰۱۱ از سویِ انجمنِ قلمِ آلمان بورسیه‌ای سه‌ساله دریافت کرد و در شهر نورنبرگ همکاری‌هایی با موزه‌یِ زنان داشت که منجر به  ایجادِ تارنمایِ موزه‌یِ جنبشِ زنان و عضویت در انجمنِ موزه‌هایِ زنانِ جهان شد. از ۲۰۱۴ در رشته‌یِ حقوقِ بشر و مطالعاتِ جنسیت در دانشگاهِ اراسموس ادامه‌یِ تحصیل داد و اکنون به‌عنوانِ پژوهشگر با دانشگاهِ آزادِ آمستردام و موسسه‌یِ علومِ اجتماعیِ ایران آکادمیا همکاری می‌کند.

درباره‌یِ گروهِ گفتمان:

هدف از این نشست‌ها تشکیلِ یک گروهِ جدیدِ عقیدتی با برنامه‌یِ مشخصِ سیاسی نیست و تنها دغدغه‌یِ آن پیش‌بردِ یک گفتمانِ فرهنگی و سیاسیِ سالم و کاملاً آزاد است. ما از صاحب‌نظرانِ ایرانی  درخواست می‌کنیم که در جلساتِ ما شرکت کنند و با آمادگیِ خود برای بیانِ نظرات و انجامِ سخنرانی با استفاده از استانداردهایِ علمی، ما را در جوابگوئی به این نیازِ مبرمِ ایرانیانِ شهرِ برلین همراهی کنند.

دعوت‌کنندگان: پرتو تهرانی، محسن مسرت، سیدعباس طاهری، جهان احمدزاده، حمید بهشتی، محمود کرد، احمد احقری، روزبه طاهری، محسن مکی و شماری دیگر از ایرانیانِ مقیمِ برلین

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)