اول فوریه که امسال برابر است با سیزده بهمن،‌ “روز جهانی نه به حجاب”، است، روزی که فعالین پیشرو، رادیکال و سکولار حقوق زنان، در برابر جنبش اسلام سیاسی و اقدامات زن ستیز آن قد علم کردند.

یک کمپین به واسطه یک زن اسلامگرا که از یازده سالگی در آمریکا زندگی کرده، هر سال از زنان غیر مسلمان دعوت میکند یک روز در سال را که مصادف است با اول فوریه، با پوشیدن حجاب گذرانده و تجربه خود از حجاب را بیان ‌کنند. در پی این فراخوان، اول فوریه “روز جهانی حجاب” نامگذاری شد تا با هشتگ #FreeinHijab زنان با شعار “در حجاب آزادم” از حجاب دفاع کنند که از سال ٢٠١٣ در شبکه های اجتماعی هم منعکس شد.

در مقابل چنین اقدام رذیلانه ای که صرفا در راستای تامین اهداف زن ستیزانه جنبش اسلام سیاسی است، کمپین “نه به روز حجاب” توسط زنان و فعالین پیشرو، رادیکال و سکولار در سطح جهان بویژه از جانب زنان پیشرو از کشورهای اسلامزده براه افتاد.

سال ۲۰۱۵ فراخوان کمپین “نه به روز حجاب” با هشتگ #NoHijabDay برای مقابله با روز جهانی حجاب و علیه شعار پوچ و دروغین “در حجاب آزادم” بطور وسیع در سطح جهان راه اندازی شد.

در همین راستا اول فوریه ۲۰۱۸، زنان در پایتخت عربستان، عباهای سیاه و بلند خود را کنار گذاشتند و با لباسهای رنگی در خیابانها حضور پیدا کردند که واکنشهای اعتراضی زیادی از طرف اسلامگرایان به همراه داشت.

در اول فوریه ۲۰۱۹ نیز، اعتراضات زنان عربستان اوج گرفت و مبارزه عینی علیه حجاب بیشتر از سالهای گذشته به چشم خورد. زنان مبارز از کشورهای اسلامزده با استفاده از هشتگ #النقابتحترجلی (نقاب زیر پاهایم) به وجود روبند و حجاب اعتراض، و عکس هایی از نقابهایشان که زیر پا گذاشته اند منتشر کردند. اوج گیری این کمپین خشم عمومی گسترده تری بخصوص در عربستان از سوی اسلامیون به همراه داشت.

هر ساله در آستانه اول فوریه با این کمپین زنان در عربستان و کشورهای اسلامزده به نمایندگی از جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی و انقلاب زنانه جاری در خاورمیانه اعتراض خود علیه قوانین اسلامی و اسلام سیاسی را نشان میدهند. نکته جالب توجه کمپین #NoHijabDay استفاده از عکس ها و فیلم های مبارزه زنان و #دخترانخیابانانقلاب در ایران علیه حجاب است.

سال گذشته در پاییز ۲۰۲۰ نیز، فعالان پیشرو و سرنگونی طلب از ایران و کشورهای اسلامزده و جهان،‌ روز ۲۷ دسامبر مصادف با شش دی که روز حجاب سر چوب کردن حجاب توسط ویدا موحد است را روز جهانی نه به حجاب اجباری اعلام کردند.

انقلاب زنانه تاکید دارد که سالها مبارزه زنان ایران علیه قوانین اسلامی تاثیر بسیاری زیادی در شکل گیری جنبش جهانی علیه حجاب داشته است. جنبش نوین رهایی زن در ایران به عنوان اولین بخش جامعه علیه حکومت اسلامی، علیه اسلام سیاسی و علیه دین اسلام به عنوان یک جنبش و ایدئولوژی ضدانسانی و زن ستیز، پرچم انقلاب زنانه را مقابل فرمان خمینی به حجاب اجباری بالا برد. مبارزه علیه حجاب اجباری از ایران و از روز جهانی زن، هشتم مارس سال ۱۹۷۹، هفده اسفند ۱۳۵۷ علیه حکم خمینی آغاز شد. بیش از چهار دهه جدال تنگاتنگ و روزانه مردم ایران و در صف مقدم آن زنان علیه حجاب اجباری، تاثیر بسیار زیادی در شکست جمهوری اسلامی در سیاست اسلامیزه کردن جامعه تا به حال داشته است.

انقلاب زنانه حجاب را پرچم جنبش اسلام سیاسی می داند و تاکید می کند حجاب یک تکه پارچه و یک پوشش نیست،‌ حجاب سند بردگی زن و ابزاری برای به بردگی جنسی گرفتن نیمی از جامعه است. هر جای دنیا که یک نماینده از اسلام سیاسی مستقر شده، همچون جمهوری اسلامی در ایران، اردوغان در ترکیه، طالبان در افغانستان، بوکوحرام در نیجریه و غیره، در همان ابتدا با ابزار حجاب و کشیدن آن روی سر زنان، به نیمی از جامعه، به مدرنیسم، به مدنیت و دستاوردهای بشری، حمله کرده و بردگی زن را قانونی و اجرایی کرده و در پی آن جامعه را سرکوب کرده است. لذا مبارزه با حجاب اجباری مبارزه علیه دولتها و حکومتهای اسلامی و مبارزه علیه کلیت جنبش اسلامی سیاسی است.

انقلاب زنانه در آستانه روز اول فوریه،‌ بار دیگر با همه زنان پیشرو و سکولار که علیه حجاب در مبارزه اند اعلام همبستگی کرده و معتقد است هم سرنوشتی زنان و ایران و خاورمیانه این ضرورت را ایجاد میکند که این همبستگی بیاد بیش از پیش قدرت بگیرد. جمهوری اسلامی و همه دولتها و حکومتها و جریانات اسلامی، در یک کلام، اسلام سیاسی به دلیل نقض آشکار حقوق زنان و خشونت و جنایات عریان علیه بشریت بویژه زنان محکوم به نابودی است. انقلاب زنانه در ایران و در خاورمیانه با قدرت علیه جنبش اسلام سیاسی در حرکت است..

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)