زندانی سیاسی محمد آشتیانی در معرض خطر خفگی و سکته قلبی
به رغم دستور متخصص قلب، زندانی سیاسی محمد آشتیانی بدون درمان به زندان برگردانده شد؛ جان وی در خطر است!

مسئولان زندان، علیرغم دستور پزشک متخصص قلب، از معالجه و بستری کردن زندانی سیاسی محمد آشتیانی در بیمارستان ممانعت بعمل آورده و وی را به بند زندانیان جدیدالورود و مشکوک به کرونا منتقل کردند. این درحالیست که او در شرایط جسمی وخیمی به سرمی برد و هرلحظه تهدید خفگی ناشی از تنگی نفس و سکته قلبی او را تهدید می کند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۹، زندانی سیاسی محمد آشتیانی با وضعیت وخیم جسمی و تنگی نفس شدید به بیمارستانی در بیرون از زندان مرکزی کرج اعزام شد.

یک منبع مطلع به کانون حقوق بشری گفت: «پزشک متخصص پس از معاینه این زندانی سیاسی تشخیص داد که یکی از رگهای قلبی وی بسته شده و نیاز به بستری شدن در بیمارستان برای انجام آنژیوگرافی دارد. اما مسئولان زندان بدون هیچ اقدامی و علیرغم دستور پزشک او را به زندان بازگرداندند».

این منبع افزود: «بدتر اینکه او را پس از بازگرداندن به زندان، به بند قرنطینه محل زندانیان جدیدالورود و مشکوک به کرونا منتقل کرده اند. آقای آشتیانی مبتلا به بیماری آسم، بیماری قلبی و نارسایی تنفسی است. اما به جای انتقال به بیمارستان و معالجه تحت نظر پزشک، به بندی منتقل شده که محل زندانیان مشکوک به کرونا و جدیدالورود است.

درحالیکه او نمی تواند به راحتی نفس بکشد، کسی نیست که به فریاد او برسد و جان او در خطر است. او در این بند بدون امکانات پزشکی، با توهین و تحقیر و تهدید ابتلاء به کرونا روبروست.»

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی طی هفته گذشته با دردهای شدید قفسه سینه و تنگی نفس به حالت خفگی افتاده بود. اما مسئولان بهداری زندان مرکزی کرج با بی تفاوتی، درحالی که اکسیژن خون وی ۸۰ بود، از رسیدگی به وی خودداری کرده بودند.

زندانی سیاسی محمد آشتیانی همچنان با علائم تنگی نفس، درد شدید قفسه سینه، سرفه های شدید، بی قراری و احساس خفگی بخصوص در شب در رنج و عذاب است.

زندانی سیاسی محمد آشتیانی عراقی ۵۷ ساله، متاهل و دارای دو فرزند از زندانیان سیاسی دهه شصت است.

این زندانی سیاسی در اسفند ۹۷ در تهران بازداشت و به اداره اطلاعات منتقل و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.

او سپس به زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) منتقل شد. به وی ابلاغ شد که به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به خامنه ای و هواداری از مجاهدین خلق به سه سال زندان و جریمه سنگین محکوم شده است.

او به بیماری آسم، بیماری فشار خون، چربی خون و یک بیماری داخلی مبتلا است که باعث وخامت حال او در این شرایط می شود.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ضمن فراخوان به تمامی ارگانهای حقوق بشری جهت اقدام فوری برای نجات جان این زندانی سیاسی، مسئولیت هر اتفاقی که برای او بیفتد را بر عهده رئیس و تمامی عوامل و مسئولان زندان مرکزی کرج میداند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)