چرا آمار فوت کرونا در ایران باید پنهان بماند؟

به جز چین که در ابتدای امر شیوع کرونا را پنهان کرد اما به سرعت فهمید که چاره در پنهانکاری نیست، تنها کشوری که آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را پنهان کرد و به شدت با انتشاردهندگان آمار اصلی آن، برخورد امنیتی می‌کند و آنها را دستگیر و زندانی می‌کند، نظام ولایت فقیه است. دلیل این امر چیست؟ چرا آمار فوت کرونا در ایران باید پنهان بماند؟

از همان روزی که نظام در بدو شیوع کرونا اراده کرد تا هواپیمایی ماهان به خاطر دورزدن تحریم‌های نظام، پروازها به چین را ادامه دهد، یقینی بود که نظام در مورد آمار کرونا دست به مهندسی زده است.

نیاز به خرید مشروعیت، در کارناوال‌های ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس، نظام را بر آن داشت تا شیوع کرونا را مخفی کند. این امر به قیمت یک فاجعه برای مردم ایران تمام شد، البته بهتر است بگویم هنوز تمام نشده است چرا که کرونا در همدستی با کرونای ولایت هم‌اکنون نیز روزانه در ایران قربانی می‌گیرد.

اما پس از آنکه کرونا شروع به گرفتن قربانی کرد و پس از آنکه نمایش‌های نظام در این دو شعبده‌بازی‌اش تمام شد، نظام می‌بایست از آسمان اوهام خویش بر روی زمین می‌آمد و در مورد کرونا به دادن آمار می‌پرداخت.

در اینجا نیز مهندسی ادامه یافت. طبق قانون جنگل ولایت و در مهندسی آمار، تنها مهندس، که در اینجا خامنه‌ای و سپاهش هستند، اجازه داشتند تا در مورد آمار قربانیان کرونا اطلاع‌رسانی کنند.

چون اگر آمار واقعی منتشر شود، ابعاد جنایت نظام روشن می‌شود و همزمان با بحران کرونا، مردم در پی آن خواهند بود که طومار ولایت را در هم بپیچند. پس آمار اصلی باید مخفی بماند تا مهندسی خامنه‌ای،‌ طبق طرح پیش برود.

تا کنون مجاهدین خلق، اپوزیسیون اصلی نظام، آمار تلفات کرونا را ۴۰۰۰ نفر و رادیو فردا آمار تلفات را ۱۰۰۰ نفر عنوان کرده‌اند اما دست خامنه‌ای به این دو نمی‌رسد و می‌تواند مارک «دشمن» به آنها بزند اما در مورد مردم ایران این ترفند سودی برای نظام ندارد. پس باید اطلاع‌رسانی واقعی از آمار تلفات کرونا را مهندسی کرد و در قبضه خود گرفت.

هرگونه اطلاع‌رسانی‌ خارج از این دایره قدرت و جنایت، منجر به روشدن طرح مهندسی و فاش‌شدن ابعاد فاجعه کرونا می‌شود و باید با «اشد مجازات» کیفر یابد. خواه فرد اطلاع‌رسان از دایره حکومت باشد یا از جبهه مردم ایران که یقینا در جبهه خامنه‌ای و سپاهش نیستند.

در این امر نباید هیچ شکی به خود راه داد که آنجا که اخباری غیر از هر کانالی خارج از چارچوب مهندسی خامنه‌ای و سپاهش به بیرون درز می‌کند، مستوجب «عقوبت» از جانب نظام می‌باشد.

شرایط برای نظام به اندازه‌ای بحرانی است که کوچکترین شکاف در آن می‌تواند به قیمت نبود نظام تمام شود. معنای این شکاف می‌تواند هر اقدامی باشد که قیام را به کف خیابان برگرداند.

صحنه سیاسی ایران پیش از کرونا نیز بارها شاهد این «عقوبت»‌ها و جراحی‌ها بوده است. نمونه سعید امامی معاون وزارت اطلاعات در جریان قتل‌های زنجیره‌ای و همکار او؛ رضا ملک؛ معاون دیگر وزارت اطلاعات که اکنون در حبس می‌باشند، گویا هستند. حرکت در هر ضرب‌آهنگی خارج از آنچه نظام می‌خواهد با عقوبت سختی همراه خواهد بود.

در موضوع کرونا هم به محض انتشارآمار غیرمهندسی‌شده، دستگیری‌ها شروع شد. در ابتدای امر از دستگیری شمار زیادی در خراسان جنوبی خبر رسید.

«دادستانی کل» نظام در روز چهارشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد که «برای افرادی که اقدام به انتشار اخبار غیررسمی در مورد کرونا در فضای مجازی کنند، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.»

وحید مجید رئیس «پلیس سایبری» نظام اعلام کرد «در رابطه با اطلاع‌رسانی‌های غیررسمی پیرامون کرونا ۲۴ نفر بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند»

در کرمانشاه علی‌اکبر جاویدان، رئیس پلیس این استان اعلام کرد «۴۳ سایت در این استان در زمینه اطلاع‌رسانی درباره کرونا شناسایی شده و ۱۶ مدیر و متولی این سایت‌ها احضار و چند مورد به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند».

در آخرین نمونه حسن غریب، «دادستان» قم، روز شنبه ۲۴ اسفند اعلام کرد «تاکنون برای سه نفر به خاطر نشر مطالبی درباره کرونا پرونده قضایی تشکیل شده است.»

پیش از آن در روز جمعه، ۲۳ اسفند، مصطفی فقیهی، مدیر سایت انتخاب، بازداشت شد. وی روز ۲۰ اسفند پس از این که در توییتی نوشت «تعداد فوتی مشکوک به کرونا نزدیک به ۲۰۰۰ تن در کشور است»، به دادسرا احضار شده بود.

در ۲۲ اسفند محمد مختاری، کاپیتان تیم داماش گیلان، به دلیل انتقاد از نحوه برخورد بسیج با کرونا توسط سازمان اطلاعات سپاه استان گیلان بازداشت شد.

پیش از فقیهی و مختاری، مهدی حاجتی، عضو «شورای» شهر شیراز، روز پنج‌شنبه ۲۲ اسفند توسط نیروهای امنیتی نظام بازداشت شده بود.

وی به دلیل نوشته‌های اخیرش در شبکه‌های اجتماعی و انتقاد از شیوه مواجهه نهادهای حکومتی نظام ولایت فقیه با شیوع ویروس کرونا بازداشت شده است.

در اینکه امثال فقیهی و حاجتی و … از ‌ده‌ها فیلتر نظام ولایت فقیه عبور کرده‌اند تا به مناصبی در این نظام برسند هیچ شکی نباید کرد. اگر هم شکافی در این بین موجود بوده باشد تیغ «نظارت استصوابی» خامنه‌ای توسط جنتی، همواره بر گردن این صاحبان مناصب در نظام است تا در هر نقطه، ذره‌ای بر خلاف منویات خامنه‌ای و نظام گام برداشتند، زیر تیغ جراحی بروند.

اما همه این سوپاپ‌های امنیتی و کمربند‌های ایمنی و امنیتی نظام، به کار گرفته می‌شوند تا شکافی در سیاست‌های کلان نظام ایجاد نکنند و به نحوی عمل نکنند که آب به آسیاب «دشمن» اصلی نظام، یعنی مردم ایران بریزند و قیام را به کف خیابان برگردانند.

حاجتی یک روز قبل از بازداشتش در توئیتر نوشته بود: «دشمن دشمن نکنید! دشمن ملت ایران امروز آن کسانی هستند که برای رو کم‌کنی دشمن فرضی حاضر شدند بر سر جان هموطنان ما قمار کنند. دشمن ملت ایران دقیقا امثال کسانی است که نگذاشتند قم قرنطینه شود…»

آبی که حاجتی به آسیاب مردم ایران ریخته است که او را مستوجب کیفر کرده، کلید‌واژه دشمن است. حاجتی اشاره می‌‌کند دشمن در داخل ایران است. مردم ایران در سالیان اخیر بارها وقتی خواسته‌اند خشم خود را خطاب به خامنه‌ای و نظامش نشان دهند فریاد زده‌اند «دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست».

این خود فراتر از یک شعار، واقعیتی است که در قدم بعد، دودمان خامنه‌ای و نظامش را بر باد خواهد داد، پس باید در مقابل آن ایستاد و این صدا را خفه کرد.

نظام از این زاویه به برخورد‌‌های امنیتی در مورد انتشاردهندگان اخبار واقعی کرونا نشسته است. اما برای این امر لختی دیر شده است.

وقتی موج‌ها، سونامی‌وار به سوی نظام برگشته است و جهان در کنار مردم ایران ایستاده است، هر تقلایی از جانب نظام در برابر سونامی، خامنه‌ای و نظامش را بیشتر غرق خواهد کرد. نظام بی‌شک این را، در روزها و ماه‌های آینده تجربه خواهد کرد.

کرونا و روزهای بحران خواهند گذشت و شاید به زودی فراموش شوند، اما آنچه هرگز فراموش نخواهد شد خشم مردم ایران است رو به جنایتکارانی که در روزهای فاجعه دست به جنایت زدند.

تاریخ همواره پر از نمونه‌هایی است که وقتی دیکتاتوری‌ها بر این باورند که همه چیز در کنترل آنهاست به ناگاه ورق علیه آنها بر می‌گردد. مانند تمام نمونه‌های تاریخی، در آن روز دیگر هیچ مهندسی به کار نظام نخواهد آمد. تاریخ همواره نشان داده است سم خود را در رگ‌های کسانی که حقیقت را با جنایت می‌پوشانند تزریق می‌کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)