کرونا «فرصت« و «نعمت» برای خامنه‌ای، فاجعه برای مردم ایران

در حالی که کرونا به طور روز افزون در حال گرفتن قربانی از مردم ایران است خامنه‌ای در روز سه‌شنبه به میدان آمد و این فاجعه را «فرصت» و «نعمت» برای نظامش خواند و دیگر کشورها را متهم به «دروغ‌گویی» در مورد آمار جانباختگان بر اثر کرونا کرد.

وزارت بهداشت نظام در روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۹۸  شمار موارد ابتلای قطعی به کرونا را ۲۳۳۶ نفر و شمار جانباختگان را ۷۷ اعلام کرد. البته این آمار حقیقی مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران نیست و نظام از روز اول در این باره اقدام به دروغ‌گویی کرده است.

در حالی نظام از ۷۷ مورد فوت بر اثر کرونا دم می‌زند که سازمان مجاهدین خلق؛ اپوزیسیون اصلی نظام ولایت فقیه در همین روز اعلام کرد تا ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه، ۱۲۰۰ نفر در ایران بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌‌اند.

مسعود پزشکیان؛ نایب رئیس مجلس نظام نیز در روز ۱۳ اسفند اعلام کرد «آمار اعلام شده درباره مبتلایان به کرونا در ایران عدد و رقم واقعی نیست».

وی افزود «مجلسی که همه ظاهرا سالم بودند و همین‌جوری تست داده‌اند، الان تعداد قابل توجهی‌شان مثبت است؛ در جامعه هم وضعیت همین است … اگر با آمار نماینده‌ها که گرفتارند، باقی مردم هم گرفتار باشند، معنی‌اش این است که در این مملکت چندین میلیون نفر باید درگیر باشند. این‌گونه است؟ نه! چون نماینده‌ها در معرض گرفتاری بیشتری قرار دارند. نماینده‌ها به‌خصوص در این انتخابات هم این‌همه مراوده داشتند … از روز اول باید قم را قرنطینه می‌کردید، ما تعطیل نکردیم و همه‌ شهرهایمان را آلوده به‌کرونا کردیم… هر فرد مبتلا به‌کرونا یک بمب است … الان بیمارستانها برای مریض‌ها جا ندارند، روزبه‌روز هم بدتر خواهد شد و همه‌چیز مملکت را بهم خواهد ریخت».

شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو مجلس نظام از تبریز نیز، روز سه‌شنبه گفت: «تاخیر در شروع اقدامات پیشگیرانه یکی از اشتباهات مسئولان کشور بود.»

برغم همه این واقعیت‌ها اما روز سه‌شنبه خامنه‌ای سناریوی لاپوشانی و پنهانکاری درباره کرونا و تلفات انسانی آن را ادامه داد.

خامنه‌ای برای اینکه بی‌کفایتی نظامش در فاجعه کرونا را پنهان کند مردم را به «دست توسل بلند»کردن و «دعاکردن» برای مقابله با کرونا دعوت کرد و در یک وارونه‌گویی در حالیکه هم‌اکنون نظامش در حال پرده‌پوشی آمار مرگ و میر بر اثر کروناست مدعی شد که «این حادثه فقط در کشور ما پیش نیامده؛ می‌دانید و شنیدید که این حادثه در بسیاری از کشورهای دنیا امروز هست؛ تفاوتش البته این است که در بسیاری از کشورها پنهان‌کاری می‌کنند، نمی‌گویند؛ مسئولین‌ ما با صفا و صداقت از روز اول با شفافیت خبررسانی کردند»

در ادامه خامنه‌ای برای اینکه ابعاد جنایتی را که به واسطه پنهانکاری نظامش پیش‌ آمده را پنهان نگاه دارد ادامه می‌دهد که «خیلی هم بزرگش نکنیم مسئله را».

این سخن خامنه‌ای که تداعی‌کننده سخن «خیلی کشش ندهید» وی، در جریان پرونده مفاسد اقتصادی سران نظام است، در حالیست که در درون نظام، برخی از مهره‌های نظام، ابعاد کلان فاجعه مرگ و میر بر اثر کرونا را برملا ساخته‌اند.

روز ۱۱ اسفند غلامعلی جعفرزاده عضو مجلس نظام از رشت «آمار اعلام‌شده فوت نفر بر اثر کرونا در ایران را چیزی شبیه شوخی» عنوان کرد.

خامنه‌ای ادامه می‌دهد «این می‌تواند یک دستاورد باشد … بلا برای ما تبدیل می‌شود به نعمت، تهدید تبدیل می‌شود به فرصت»

تنها در صورتی که به سیر تحولات شتاب‌یابنده از آبان ۹۸، نگاهی بیندازیم که به مانند حلقه طناب ‌داری تنگ‌شونده بر گردن خامنه‌ای و نظامش فشار می‌آورد می‌توان مفهوم برداشت «نعمت» و «فرصت»گونه خامنه‌ای از فاجعه کرونا در ایران را دریافت.

از آبان ۹۸ در پی گرانی بنزین که خامنه‌ای در کف خیابان، شاهد مردمی بود که فریاد می‌زدند «مرگ بر خامنه‌ای»، تا کشته‌شدن سلیمانی، از شلیک سپاه به هواپیمای اوکراینی که مردم به دنبالش خطاب به خامنه‌ای فریاد زدند «غلط کردید خطا کردید»، تا نمایش انتخابات مجلس نظام که با تحریم بی‌سابقه از سوی مردم ایران مواجه شد، همه و همه خط سیری را نشان می‌داد که می‌رفت تا پایان نظام ولایت فقیه را رقم بزند.

اما در این اثناء ایران با ویروس کرونا مواجه شد که غباری بر روی همه این موضوعات افکند و نظام ولایت ولو موقت توانست از این طوفان تغییر، برهد.

امری که خامنه‌ای را فرا می‌خواند تا نام «نعمت» و «فرصت» بر فاجعه کرونا در ایران بگذارد که تاکنون جان ۱۲۰۰ نفر را گرفته و هزاران نفر را مبتلا کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)