کارناوال جسد سلیمانی نیاز خامنه‌ای برای تبدیل قاتل به «سرباز وطن»

پس از آنکه قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی توسط آمریکا تبدیل به جسد شد حکومت لاشه وی را در چندین شهر، در مراسمی که بیشتر شبیه به یک کارناوال گریه! بود چرخاند تا مطامع مطلوب خود را از کشته‌شدن سلیمانی بیرون بکشد. امری که در وهله اول می‌توان آن را مسکنی برای نیروهای وارفته‌اش تعبیر کرد.

مردمی که از نظر نظام هیچ نقشی در نظام ولایت فقیه ندارند

از جمله واژه‌های تغییر مفهوم‌یافته در حکومت ولایت فقیه، کلمه «مردم» است. حکومت ولایت فقیه در اساس اعتقاد به جمهوری و مردم ندارد. ولایت فقیه مساوی است با نفی مردم‌گرایی و حکومت منتخب مردم.

جایگاه و نقش مردم در نظام «فقیه محور» یا «فقیه‌سالار» همان است که مصباح یزدی، پیشتر گفته است: «در حکومت اسلامی رأی مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی ندارد، نه در اصل انتخاب نوع نظام سیاسی کشور و نه در اعتبار قانون اساسی و نه در انتخاب ریاست‌جمهوری و انتخاب خبرگان و رهبری. ملاک اعتبار قانونی تنها یک چیز است و آن رضایت ولایت فقیه است… مشروعیت حکومت نه تنها تابع رأی و رضایت ملت نیست، بلکه رأی ملت هیچ تاثیر و دخالتی در اعتبار آن ندارد».

نظام ولایت فقیه برای مردم فقط در یک جا اهمیت قائل است. نمایش‌های حکومتی که در آن مردم از نگاه نظام، باید نقش سیاهی‌لشگر نظام را داشته باشند. نیاز به پروپاگاندا برای روحیه‌دادن به بدنه در حال ریزش نظام، سران حکومت را به آن وامی‌دارد که با فریب و نیرنگ، تشویق و ترغیب و تهدید و تطمیع، استیج نمایش‌های حکومتی خود را پرکنند؛ انتخابات نمایشی در نظام، نمایش ۲۲ بهمن و …

البته مردم ایران اخیرا در یک صحنه برای نظام به پیش تاختند و آن قیام آبان ۹۸ بود البته علیه نظام و نه برای نظام. قیامی که بفرموده شخص خامنه‌ای و به دست سپاهی که سلیمانی چهره خونریز آن بود ظرف ۲ روز و با ۱۵۰۰ جانباخته تبدیل به یک قتل‌عام شد.

هدف نظام از بزرگنمایی کارناوال لاشه‌‌چرخانی سلیمانی

حکومت از سلیمانی با عناوینی چون «سرباز وطن»،‌«قهرمان ملی» و … یاد کرد اما حافظه تاریخی مردم خاورمیانه فراموش نخواهد کرد کشته‌شدن ۵۰۰ هزار سوری، آواره‌شدن میلیون‌ها سوری و ویران‌شدن این کشور، جنایات در عراق و لبنان و یمن را و سلیمانی را به عنوان قاتل خلق‌های خاورمیانه.  

رنگ‌کردن مفاهیمی چون «جنایت» با مفاهیمی چون «شهادت»، یک تکنیک رایج و مفید در تروریسم و پروپاگاندای ولایت فقیه است.

آنچه تحت عنوان «شرکت میلیونی مردم» در کارناوال لاشه‌چرخانی شهر به شهر بزرگنمایی می‌شود، با ۲ هدف صورت می‌گیرد:

اول اینکه  به عناصر داخلی نظام روحیه بدهد

و دوم برای اینکه برای تتمه اصحاب مماشات و لابی‌های اجاره‌ای نظام در خارج از کشور، خوراک فراهم کند تا تبلیغ کنند که «نظام پایگاه مردمی دارد و مردم ایران از سقط‌شدن قاسم سلیمانی آزرده خاطر شده‌اند.»

روش‌های شناخته‌شده نظام برای جمعیت‌سازی

نظام ولایت فقیه روش‌های شناخته شده و لو‌رفته‌ای برای جمعیت‌سازی در این‌گونه سیرک‌ها دارد.

۱ـ تعطیلی اجباری مدارس، دانشگاهها، ادارات با بخشنامه‌های دولتی برای کشاندن اجباری مردم به نمایش‌های حکومتی

۲ـ اختصاص اتوبوس و غذای مجانی برای تطمیع شرکت‌کنندگان

۳ـ بردن اتوبوس به روستاها و سوارکردن جمعیت با وعده‌های مختلف

۴ـ تهدید کسانی که به هر دلیل از شرکت کردن خودداری نمایند.

۵ـ بسیج نیروهای پاسدار و ارتشی و نیز تمامی عوامل خود در قسمتها و شهرهای مختلف و شرکت دادن آنها با لباس‌شخصی در یک محل مشخص تا جمعیت انبوه جلوه داده شود.

در یک نمونه در روز دوشنبه ۱۶دی ۹۸ نظام برای برگزاری نمایش نماز خامنه‌ای بر جسد سلیمانی در دانشگاه تهران، از دانشجویان دانشگاه صنایع ایران خواست در این نمایش حکومت شرکت کنند تا به آنها نمره بدهند.

ازدحام‌سازی مصنوعی در کرمان با صدها کشته و مجروح

صحنه‌سازیها و معرکه چرخاندن جسد سلیمانی در کرمان و تلاش نظام برای ازدحام‌سازی مصنوعی با واردکردن پاسدار و بسیجی و لباس‌شخصی از استان‌های مجاور، به فضیحت بزرگی منجر شد و به گزارش منابع نظام، بیش از ۵۰کشته و ۲۰۰مجروح بر جای گذاشت.

مراسم دفن بقایای جسد سلیمانی مختل شد و به گور سپردن او را به تعویق افتاد.

به گزارش شاهدان عینی انتخاب عمدی مسیرهای تنگ و یکطرفه و بدون خروجی برای تلنبار کردن جمعیت و فیلمبرداری و ادعای ازدحام، همچنین ساختن عجولانه داربست‌ها با انواع سرهم‌بندی برای صحنه‌سازی و سرعت حرکت خودروها باعث انواع تصادفات و حوادث شده و نظام عمداً از بیان وقایع و دلایل مشخص و پخش فیلم‌های آن خودداری کرد.

هدف مقطعی نظام از این مانورها

به دنبال این اقدامات نظام در یک اقدام مضحک و مستأصلانه با تصویب یک طرح سه‌فوریتی در مجلس حکومت با حضور شورای نگهبان تمام اعضای وزارت دفاع و نیروهای نظامی آمریکا را در لیست تروریستی خود اعلام کرد.

نظام بدین وسیله سعی کرد به بدنه ریزشی نظام که در جریان جسد‌شدن سلیمانی و ابومهدی مهندس، روحیه خود را از دست داده و به‌شدت ترسیده‌اند، تسلی بدهد.

اما اصل موضوع در این طرح سه فوریتی، افزایش بودجه نیروی قدس از کیسه مردم ایران برای دو ماه باقیمانده از سال ۹۸، بمبلغ ۲۰۰میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی است که با نرخ بازار به ۳ تریلیون تومان بالغ می‌شود. به‌علت سه فوریتی بودن این طرح، اعضای شورای نگهبان نظام نیز همزمان با تصویب این طرح در مجلس حاضر شده و طرح مزبور را بلافاصله تأیید کردند.

این برداشت از صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های نظامی تروریستی نظام در حالی صورت می‌گیرد که این صندوق «با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت‌ و گاز و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصـادی» برای نسل‌های آینده تشکیل شده و بر اساس اساسنامه، نباید موجودی آن صرف بودجه‌های جاری شود.

سخن پایانی

ولایت گریان فقیه که دست جنگ‌افروز و عصای قدرتش در منطقه شکست، برای نشان‌‌دادن علائم حیاتی نظام، به نمایش و بهره‌برداری از لاشه سردارش نشست. خلیفه ماتم‌زده، با صرف هزینه‌های کلان و انواع شعبده، تلاش کرد با چرخاندن لاشه قاتل کودکان سوری در مشهد و اهواز و قم و تهران و کرمان، ضمن کاسبی و بازارگرمی با جسد، نظامش را سرپا نشان دهد. نظام کماکان به بازی با جسد سلیمانی ادامه خواهد داد تا چالش‌های پس از این واقعه را کنترل کند.

از نمایش‌ها و برنامه‌ریزی برای کارناوال سلیمانی که بگذریم، مرگ سلیمانی ترسیم‌کننده مرزهای دوست و دشمن مردم ایران و خلق‌های ستمدیده خاورمیانه در منطقه و جهان است. کسانی که با نظام و سلیمانی هستند ماهیت ارتجاعی خود را برملا می‌کنند و نیروهای میرا و محوشونده هستند.

جناح موسوم به اصلاح‌طلبان در درون حکومت، طالبان افغانستان، بقایای سلطنت مدفون مانند اردشیر زاهدی، مشاوران میرحسین موسوی، کروبی، شعبه‌های کتائب حزب‌الله، شعبه‌های حزب‌الله لبنان در رثای جسد سلیمانی هم‌درد خامنه‌ای شده و در جبهه مقابل مردم ایران و خلق‌های عراق و سوریه و سمن و لبنان قرار گرفتند که دست سلیمانی آلوده به خون آنهاست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)