⁨ (به نقل از وکیل #راحله_احمدی وضعیت جسمانی خانم راحله احمدی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین نیز نامناسب است و باوجود ابراز نگرانی پزشکان از احتمال فلج شدن وی، تصمیمی بابت انجام مراحل درمانی برای این زندانی گرفته نشده است. به گفته او، اعزام این زندانیان به مرخصی استعلاجی، در حالی که بایستی به صورت اورژانسی انجام شود، تاکنون محقق نشده است.)

راحله احمدی در پی انتقال دخترش دچار حمله عصبی و بی حسی پا و پارگی دیسک کمر شده است.

صبا کردافشاری یک ماه است که به زندان قرچک تبعید شده است و در بدو ورود (به نقل از وکیل پرونده: صبا_کردافشاری⁩ که هفته گذشته به زندان قرچک تبعید شده، روز گذشته به جای بند سیاسی به بند عادی منتقل شده است. 

‏دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و عقیدتی دلیل این امر را حکم اشد و قابل اجرای وی که غیر سیاسی است اعلام کرد،‏۲- با این وجود هم‌چنان محدودیت‌های زندانیان سیاسی در مورد مرخصی و اعزام‌های درمانی برای وی اعمال می‌شود.

‏اساتید حقوق به ما اصل تفسیر به نفع متهم را آموزش داده‌اند ولی برای ⁧ #صبا_کردافشاری⁩ خلاف این اصل عمل شده است.)

 

در این مدت و با توجه به مشکلات گوارشی و خونریزی معده و روده صبا نه تنها تحت درمان قرار نگرفته بلکه با توجه به کیفیت خیلی بد غذای زندان و آلودگی و شوری اب زندان و تحت فشار قرار گرفتن از طرف مسئولین زندان برای انتقال به بند جرائم عمومی وضعیت سلامتی صبا در خطر میباشد،صبا پیش از این نیز در بند عمومی زندان قرچک مورد ضرب و شتم قرار گرفته.

راحله و صبا می‌توانستند نسبت به وضعیت زنان و ایران بی‌تفاوت باشند اما آنها به جرم احساس مسؤلیت در زندان هستند و زندان‌بان بزای اینکه همبستگی این مادر و دختر وحشت داشت حالا میان آنها جدایی انداخت تا اینگونه آنها را تحت فشار بیشتر قرار دهند.

صبا حاضر نشد در زندان ابراز پشیمانی کند و جرمش همین است؛ ایستادگی برای حقیقت. برای آزادی و برابری.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)