برنامه‌ای از گروه

گفتمانِ فرهنگی- سیاسیِ ایرانیانِ برلین

 سرمایه‌داریِ کمونیستی– بخشِ اول

الگوهایِ توسعه‌یِ اقتصادی و جهانی شدنِ چین

 سخنران: پروفسور محسن مسرت

سخنرانی و گفتگوهایِ متقابل در این برنامه به زبانِ فارسی خواهند بود.

 زمان: جمعه ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۳۰ (به وقتِ برلین)

(آغازِ برنامه به وقتِ تهران ۲۰:۳۰، به وقتِ نیویورک ۱۲:۰۰ و به وقتِ لوس‌آنجلس ۰۹:۰۰ صبح)

اتاق کنفرانس مجازی ۱۵ دقیقه پیش از آغازِ برنامه برای شرکت‌کنندگان باز خواهد شد.

 نظر به محدودیت‌هایِ ناشی از ویروسِ کرونا شرکت در این برنامه تنها به‌صورتِ مجازی امکان‌پذیر است. علاقمندان می‌توانند درخواستِ خود را برایِ شرکت در برنامه از طریقِ ای‌میل به آدرسِ زیر ارسال کنند:

Gofteman-Gruppe@gmx.de

تا حداکثر یک روز پیش از آغاز مراسم دعوت‌نامه‌ای همراه با لینک و گذرواژه‌یِ مربوط به  شرکتِ زنده و مجازی در برنامه از طریقِ ای‌میل برایِ متقاضیان ارسال خواهد شد.

درباره‌یِ سخنران:

پروفسور محسن مسرت استادِ بازنشسته‌یِ دانشگاهِ اوزنابروک آلمان در حالِ حاضر ساکنِ شهرِ برلین است. حوزه‌هایِ تدریس و پژوهشِ او اقتصاد و علوم سیاسی است. پروفسور مسرت تاکنون ۱۹ کتاب و بیش از ۵۰۰ مقاله درباره‌یِ سرمایه‌داریِ جهانی، اقتصادِ سیاسیِ انرژی، محیط زیست، ساختارِ بازارِ جهانی، خاورمیانه و ایران به زبان‌هایِ رایجِ جهانی از جمله فارسی و به‌ویژه آلمانی تدوین کرده است. آخرین کتابِ او درباره‌یِ سرمایه‌داریِ مالی در ۲۰۱۷ به آلمانی و درباره‌یِ نفت و هژمونیسمِ آمریکا در ۲۰۱۸ به فارسی به چاپ رسید. جدیدترین مقاله‌یِ پروفسور مسرت درباره‌یِ چین با عنوانِ سرمایه‌داریِ کمونیستی (موضوعِ سخنرانی) در مجله‌یِ اطلاعاتِ سیاسی و اقتصادی پائیزِ سالِ جاری انتشار خواهد یافت.

درباره‌یِ موضوعِ سخنرانی:

الگویِ اقتصادیِ چین و رمزِ موفقیت این کشور که به‌سرعتِ قابلِ ملاحظه‌ای راهِ طولانیِ توسعه و تحولِ اقتصادی را از یک کشورِ عقب‌مانده به دومین اقتصادِ جهان پیموده است و اکنون با تکیه به پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها و روش‌هایِ مدیریتِ مدرن با شرکت‌هایِ قدرتمندِ بین‌المللی و کشورهایِ پیشرفته‌یِ سرمایه‌داری در بازارِ جهانی به رقابت پرداخته، موضوعی قابلِ تفحص و پژوهش است. در سخنرانی‌هایِ حاضر ابتدا به‌ تحلیلی  از الگویِ اقتصادیِ چین و رمزهایِ پنهانِ آن و سپس به موقعیتِ جمهوری چین در دورانِ جهانی شدن و در همین رابطه به انگیزهایِ پروژه‌یِ جاده‌یِ ابریشمِ این کشور می‌پردازیم و در مرحله‌یِ آخر مسئله‌یِ همکاری‌هایِ درازمدتِ ایران با جمهوریِ چین و پی‌آمدهایِ آن‌ها به‌خصوص برایِ ایران را به بحث می‌گذاریم.

درباره‌یِ گروهِ گفتمان:

هدف از این نشست‌ها تشکیلِ یک گروهِ جدیدِ عقیدتی با برنامه‌یِ مشخصِ سیاسی نیست و تنها دغدغه‌یِ آن پیش‌بردِ یک گفتمانِ فرهنگی و سیاسیِ سالم و کاملاً آزاد است. ما از صاحب‌نظرانِ ایرانی  درخواست می‌کنیم که در جلساتِ ما شرکت کنند و با آمادگیِ خود برای بیانِ نظرات و انجامِ سخنرانی با استفاده از استانداردهایِ علمی، ما را در جوابگوئی به این نیازِ مبرمِ ایرانیانِ شهرِ برلین همراهی کنند.

دعوت‌کنندگان: پرتو تهرانی، محسن مسرت، سیدعباس طاهری، جهان احمدزاده، حمید بهشتی، محمود کرد، احمد احقری، روزبه طاهری، محسن مکی و شماری دیگر از ایرانیانِ مقیمِ برلین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)