مردم به جان امده و معترض که بر روی دریایی از نفت و گاز نشسته اند, اما به کلی از هستی ساقط شده و در اثر بی ابی مزارع و کشتزارهایشان نابود گشته و احشام انها در جلوی چشمانشان تلف می شوند و هیج چیز برای از دست دادن ندارند, در جای جای خوزستان خشم واعتراض خود را بر سر کارگزاران نظام سراپا فساد و سرکوب فریاد زدند.

معترضان در شهر های اهواز, خرمشهر, ابادان, ماهشهر (معشور), شادگان, سوسنگرد (خفاجیه), کوت عبدالله, بستان, حمیدیه, ملاثانی, هویزه, ابوحمیظه, الحایی و… به خیابانها ریختند و علیه کلیت نظام جرم و جنابت اخوندی و مسئولان دزد و غارتگر تظاهرات اعتراضی بزگزار کردند و جاده اهواز اندیمشک را بستند.

رژیم نیز طبق معمول با اعتشاشگر خواندن معترضان, و با گسیل نیروهای سرکوبگر به نیروهای نظامی و انتظامی چراغ سبز برای کشتار معترضین بی دفاع داده است.

 تا کنون سه جوان عرب به دست مزدوران سرکوبگر رژیم با شلیک مستقیم به شهادت رسیدند, مصطفی نعیماوی اهل شادگان جوان معترض به قطع مکرر اب و برق در هوای گرم ۵۰ درجه با شلیک دو گلوله مستقیم نیروهای انتظامی شهید شد, قاسم خضیری ناصری مجروح و به بیمارستان منتقل شد و در بیمارستان به شهادت رسید و علی مزرعه نیز به شهادت رسید و تعدادی زیادی نیز زخمی شدند.

کاوه ال حمودی

خوزستان یک استان پر اب می باشد و هیچگاه مشکل کمبود اب نداشته است, لیکن این رژیم نابکار علاوه بر سد سازی های بی رویه دست به پروژه های متعدد انتقال اب خوزستان به استان های مرکزی و همچنین فروش اب به کشورهای همسایه به منظور سود جویی زده است و این استان پر اب و زرخیز را به فقر و فلاکت و بدبختی کشانده است و مردم مزارع و کشتزارهایشان در اثر بی ابی خشک شده و از بین رفتند و احشام انها تلف شدند.

شایان ذکر است که قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی در باره اعتراضات شهروندان عرب راجعلی خواند.

با این حال کریم حسینی نماینده اهواز در مجلس اخوندی به همشهری گفته است مجمع نمایندگان خورستان از چند هفته قبل درخواست سفر مسئولان دولتی را حداقل برای دلجویی از مردم داده بودند اما مسئولان همیشه بعداز بروز بحران یادشان می افتد که به خوزستان بیایند.

او تاکید کرد که بسیاری از مسائل دو سه سال اخیر ناشی از مدیریت اشتباه منابع ابی بوده است.

از سوی دیگر عده ای بی هویت و فاشیست مسلک که موقعیت را برای تخلیه عقده های نژادپرستانه و حقارت های خود مناسب دیدند و با طرح نظرات نژادپرستانه تهوع اور, سعی در تخطئه و انکار هویت قیام کنندگان معترض کردند و در ستم و اهانت به معترضات با رژیم سرکوبگر و جنایتکار همراهی نشان دادند.

هر بیننده بی طرفی که به انبوه فیلم های تظاهرات ها که در فضای مجازی منتشر می شوند نگاه کند, اگر یک کلیپ از هزاران کلیپ منتشر شده را دیده باشد و حتی اگر عربی هم بلد نباشد, براحتی می تواند تشخیص بدهد که تظاهرات کنندگان لباس عربی پوشیده اند و شعارهایشان عربی است, و معترضان در حال یزله کردن اشعار حماسی را به زبان عربی می خوانند و رژیم ملاها را در تمامیتش نفی می کنند… اسامی شهدا هم بیانگر تعلق قومی و ملیتی انهاست, ما مشتی تمامیت خواه نژادپرست و اقتدارگرا که کینه نژادپرستانه چشمانشان را کور و قلب هایشان را سنگ کرده است می گویند ما در ایران عرب نداریم, این ها عرب زبان هستند!

جا دارد که هر انسان با شرفی که بدنبال امداد رسانی به ملاها نباشد و به دمکراسی و حقوق خلق های تحت ستم اعتقاد دارد این عناصر مشکوک را افشا و رسوا کنند, زیرا واضح و روشن است چنین کسانی نه تنها هیچ تعارضی با حاکمیت ملاها ندارند, بلکه اهداف کاملا مشترکی با اخوندهای سرکوبگر حاکم بر کشورمان دارند…

اصولا تفکر معیوبی که به مسائل ملیت ها با عینک نژادپرستانه و امنیتی نگاه می کند, تفکر و ایدئولوژی فاشیستی و سرکوبگرانه است و باید به ان به عنوان یک انحراف و تهدید خطرناک که می تواند مملکت و جامعه ما رابر باد بدهد نگاه کرد

راه و روش درست و انسانی احترام به همدیگر و عدم تلاش برای نفی و انکار هویت همدیگر است, این اولین شرط همزیستی مسالمت امیز و اتحاد تمامیت خلق های  ایران علیه دشمن ضد بشری است, و گر نه کیست که نداند این گونه برخوردهای غیر مسئولانه, نژادپرستانه و سطح پایین همسو با رژیم سرکوبگر و جنایتکار ولایت فقیه است و به ان امداد می رساند؟

کاوه ال حمودی

 Kaveh179@gmail.com

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)