به کسی می‌گویند دوجنسگرا که به بیش از یک جنس یا جنسیت گرایش جنسی یا عاطفی داشته باشد، اما پنسکشوال یا همه‌جنسگرا فردی است که به همه جنس‌ها و جنسیت‌ها گرایش دارد. مثل همیشه یادآوری می‌کنیم که جنس و جنسیت یک طیف هستند و ما باید کلیشه‌های دوگانه زنانه و مردانه رو کنار بگذاریم.

بگذارید این موضوع را با یک مثال ساده برایتان توضیح دهیم.

تصور کنید از دوستانتان می‌پرسید که رنگ مورد علاقه‌یشان چیست. یکی ار آن‌ها ممکن است بگوید که رنگ‌های مورد علاقه‌اش بیشتر از یکی است و دوست دیگر‌تان ممکن است بگوید به همه رنگ‌ها علاقه دارد.

دوست اولتان ممکن است به همه رنگ‌ها علاقه داشته باشد یا نداشته باشد. ممکن است رنگ بژ یا خاکستری رنگ‌های مورد علاقه‌اش باشند یا رنگ‌های گرم را دوست داشته باشد و از رنگ‌های سرد خوشش نیاید. 

بعضی از افراد تصور می‌کنند که همه‌جنسگرایی زیرمجموعه چتر دوجنسگرایی+ است چون دوجنسگرایی یعنی گرایش به بیش از یک جنس یا جنسیت و این دربرگیرنده همه جنس‌ها و جنسیت‌ها هم می‌تواند باشد در حالی که برخی دیگر بر این باورند که «همه» به معنی «چندین» نیست و دوجنسگرایی+ نمی‌تواند عبارت دربرگیرنده‌ای برای همه‌جنسگرایی باشد. بعضی از افراد هم خودشون رو با هر دو عبارت تعریف می‌کنند.

به هر حال شما از هر عبارتی که دوست دارید و فکر می‌کنید بهتر شما رو توصیف می‌کند می‌توانید برای تعریف گرایش جنسی خودتان استفاده کنید.

امروز هشتم دسامبر، ۱۸ آذر روز افتخار افراد همه‌جنسگراست. یادتان نرود که به خودتان با هر جنس، جنسیت و گرایش جنسی افتخار کنید.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)