جهان به روشنی می‌داند تروریسم ابزاری است که حکومت ایران برای ایجاد رعب و وحشت و از میان‌برداشتن مخالف سیاسی خود در طول بیش از ۴ دهه حکومت خود از آن استفاده کرده، اما به نظر می‌رسد پایان روزهای نظام در استفاده از این اهرم مرگ رو به پایان است.

۲۱ اوت، برابر با ۳۱ مرداد، روز بین‌المللی یادبود و گرامیداشت قربانیان تروریسم در جهان است. امسال در این مناسبت، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۱۴ مقام حکومت ایران از جمله؛ ۱۳ نفر را به اتهام ترور کاظم رجوی، اولین سفیر ایران در سازمان ملل بعد از انقلاب ۱۳۵۷ و برادر مسعود رجوی؛ رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران و همچنین یک رئیس سابق زندان اوین را به خاطر نقض حقوق‌بشر مشمول محدودیت‌های صدور ویزا می‌کند.

تاثیر سیاست مماشات بر تروریسم حکومت ایران
البته این تنها مورد از تروریسم حکومت ایران نیست، این سیاست در حالی در خاک اروپا توانسته مجال ادامه یابد که سیاست مماشات با این حکومت، توسط کشورهای اروپایی، عاملی بسیار مهم در تسری تروریسم حکومت ایران بوده است.

کشورهای اروپایی که به امید یافتن سرابی به نام مدره در داخل حکومت ایران بودند، در طول بیش از ۴ دهه، چشم خود را بر تروریسم حکومت ایران بستند، نتیجه چیزی است که بزرگنمایی نخواهد بود اگر نام جنایت بر آن بگذاریم.

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم حکومت ایران
اقدامات تروریستی حکومت ایران تنها معطوف به خاک اروپا نبوده و شامل بسیاری کشورها در قاره‌های دیگر جهان نیز می‌شود. وزارت خارجه آمریکا، در ۳ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد: «ایران در بیش از ۴۰ کشور ۳۶۰ ترور انجام داده است»

وزارت خارجه آمریکا در گزارشی با عنوان «ترورها و فعالیت‌های تروریستی ایران در خارج از کشور» اعلام کرد: «از زمان استقرار جمهوری اسلامی در ایران حکومت در بیش از ۴۰ کشور جهان درگیر ترورها، برنامه‌ریزی برای ترور و حملات تروریستی بوده است.»

مدارک مستدل در مورد تروریسم حکومت ایران
در پرونده‌های ترور حکومت ایران به روشنی مشهود و در سال‌های اخیر مدارک آن نیز مستدل گشته که این نظام از سفارت‌ها و مناصب دیپلماتیک رسمی برای پیشبرد اهداف تروریستی خود سود می‌برد.

یکی از آخرین نمونه‌ها که اکنون پرونده آن در حالی بررسی در دادگاه است، پرونده اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت حکومت ایران و در واقع مامور اطلاعاتی این حکومت در اتریش می‌باشد که در تیر سال ۱۳۹۷ با همکاری ۲ عامل نفوذی این حکومت، قصد بمبگذاری در گردهمایی سالانه مجاهدین خلق؛ سازمان اصلی اپوزیسیون حکومت ایران در پاریس را داشتند.

قربانیان تروریسم حکومت ایران
رادیو فردا در روز ۲۴ مرداد با یکی از قربانیان تروریسم دولتی حکومت ایران، که پس از آنکه به شدت و به ضرب چندین گلوله زخمی شده، اما از مرگ جان نجات یافت، گفتگو کرد.

حسین عابدینی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران، آلترناتیو حکومت فعلی ایران که سازمان اصلی متشکله آن را مجاهدین خلق تشکیل می‌دهند، در چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۶۸ در نزدیکی فرودگاه استانبول در ترکیه مورد ترور ۴ تروریست حکومت ایران قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

البته هدف اصلی این ترور محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران بود اما در نهایت ترور بر روی عابدینی صورت گرفت.

البته عابدینی از این ترور جان به درد برد، همکار دیگر وی ابوالحسن مجتهدزاده در آبان ۱۳۶۷، توسط حکومت ایران ربوده و در مسیر انتقال به ایران به وسیله خودرو دیپلماتیک این حکومت، توسط پلیس ترکیه آزاد شد اما برخی از دوستان آنها از سازمان مجاهدین خلق ایران، منجمله علی‌اکبر قربانی در سال ۱۳۷۱، زهرا رجبی و علی مرادی در اسفند ۱۳۷۴، مورد ترور حکومت ایران قرار گرفتند و جان باختند.

یک همکار دیگر عابدینی در شورای ملی مقاومت؛ حسین نقدی نیز در اسفند ۱۳۷۱ توسط جوخه‌های ترور حکومت ایران در شهر رم ایتالیا ترور شد.

قربانیان سایر گروه‌های سیاسی
هر چند به نظر می‌رسد سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران، آماج اصلی حملات تروریستی حکومت ایران بوده‌اند، اما تروریسم نظام ایران تنها به آنها محدود نشده است.

بسیاری مخالفان دیگر از جمله عبدالرحمان قاسملو دبیرکل پیشین حزب دموکرات کردستان در اتریش، ، صادق شرفکندی، جانشین وی به همراه سه تن دیگر از همراهانش در رستوران میکونوس، هدف حملات تروریستی این نظام قرار گرفته و جان باختند.

بر این سیاهه می‌توان نام عبدالرحمن برومند، اقبال مرادی، سعید کریمیان، محمدرضا کلاهی و احمد مولانیسی افزود.

اما اقدام کنونی وزارت خارجه آمریکا در محکومیت اعمال تروریستی حکومت ایران، مضاف بر همکاری ۵ کشور اروپایی در پرونده اسدالله اسدی در اروپا، همچنین اخراج سفیر حکومت ایران و ۳ دیپلمات دیگر آن از آلبانی در در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، اقدام اتحادیه اروپا در لیست‌گذاری تروریستی یک معاونت‌ وزارت اطلاعات حکومت ایران در دی ۱۳۹۷، می‌تواند چشم‌انداز روشنی برای پایان دوران مماشات بر سر تروریسم و بسته‌شدن سفارت‌های این حکومت در کشور‌های اروپایی باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)