سپیده قلیان، فعال مدنی، روز پنجشنبه ۲۲ اسفند خبر داده که به دلیل شکایت آمنه سادات ذبیح‌پور به دادگاه انقلاب اسلامی تهران احضار شده است. او در حساب شخصی توئیتر خود نوشته است:«۳۱ فروردین ۱۳۹۹ به اتهام شکایت از کار غیرقانونی بازجو-خبرنگار بیست و سی و به زبان آوردن ستم سیاهی که بر زندانیان سپیدار، از جمله صهبا حمادی و زهرا حسینی، می‌رود محاکمه خواهم شد!»

سپیده قلیان پیشتر و در دی ماه ۱۳۹۸، از رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، سردبیر بخش خبر «بیست و سی» و آمنه سادات ذبیح پور، گزارشگر و از تهیه کنندگان این بخش به دلیل پخش اعترافات اجباری‌اش در دوران بازداشت شکایت کرده بود. اما به فاصله کوتاهی پس از ثبت این شکایت، برای آمنه سادات ذبیح‌پور قرار منع تعقیب صادر و این پرونده مختومه شد. در ادامه مقام‌های قضایی پرونده جدیدی برای سپیده قلیان گشودند و او را به دلیل افشاگری درباره زندانیان عرب و آمنه سادات ذبیح‌پور به «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» متهم کردند.

در بهمن‌ماه سال جاری عدالت برای ایران و دوازده نهاد حقوق بشری دیگر با ارسال نامه‌ای مشترک به شورای اتحادیه اروپا، خواستار تحریم سازمان صدا و سیما و هفت تن از مسئولان ضبط و پخش اعترافات اجباری از زندانیان سیاسی، از جمله آمنه‌ سادات ذبیح‌پور شدند.

در دور تازه فشارها بر سپیده قلیان، او باید بازهم به دادگاه انقلاب برود؛ دادگاهی که در آن قحط عدالت است و همچنان ناقضان حقوق بشر در جایگاه قاضی و شاکی می‌نشینند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)