اگرچه تاکنون اخراج ستاره درخشش از مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا به عنوان خبری بی اهمیت آن هم  از سوی رسانه هایی که اعتبار چندانی نداشتند مطرح بود اما انتشار تصویری با محتوای عکس مسیح و عنوان “زنان شایسته مدیریت” در فضای مجازی تصمیم مدیران ارشد صدای آمریکا برای جایگزینی ستاره درخشش را قوت بخشیده است .

 

حتما که کارنامه موفق مسیح علی نژاد  در مبارزه با رژیم ایران دلیل اصلی این انتخاب مدیران صدای آمریکا بوده ،اما اینکه آیا او در مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا هم موفق خواهد بود سوالی است  که باید مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که وی اگر چه کارنامه خوبی در مبارزه داشته است اما مخالفان زیادی هم دارد.مسیح علی نژاد حتی در بین زنان ایرانی که بارها گفته “همیشه سعی کرده ام صدای انها باشم”، هم از محبوبت چندانی برخوردار نیست.

 

البته شاید بتوان گفت که صفحات اجتماعی و اظهار نظر افراد را در آن نمی توان ملاکی برای نتیجه گیری قرار داد اما، مخالفت حامیان رضا پهلوی و سلطنت طلبان  با مسیح علی نژاد موضوعی نیست که بتوان آن را پنهان کرد. مواضع مسیح علی نژاد در رابطه با رضا پهلوی و حامیانش باعث شده تا انها دل چندان خوشی از مسیح علی نژاد نداشته باشند.

حال اگر هدف مدیران صدای آمریکا از جابجایی ستاره درخشش جلوگیری از ریزش مخاطبین این شبکه بوده باید انتظار این را داشته باشند که با انتصاب مسیح علی نژاد به مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا حمایت حامیان رضا پهلوی که بخش قابل توجهی از اپوزیسیون رژیم به شمار می روند را از دست بدهند. با توجه به همین هم می توان گفت انتخاب مسیح علی نژاد برای مدیریت صدای آمریکا انتصابی ناشیانه از سوی مدیران صدای امریکا است چرا که این اقدام نه تنها کمکی به افت شدید مخاطبان این شبکه نخواهد کرد بلکه مسیح را از پروژه ای که در آن موفق بوده دور خواهد کرد.

 

 

۲۸ تیر ۱۳۹۹/ ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)