مخالفت با اعدام را سیاسی نکیند برای نجات یک اعدامی همه باید متحد شوند. تقسیم کردن و دیوار انداختن بین انسانها به قومیت و ملت ها فقط دست حکومت اعدام را در صدور این احکام قرون وسطایی و آدمکشی باز میگذارد.


بجای موضع گرفتن علیه بشریت به پا خواسته در مخالفت با اعدام، در کنار هم برای لغو کامل مجازات جنایتکارانه اعدام جمهوری اسلامی باید ایستاد. بسیاری از زندانیان سیاسی در مناطق مختلف ایران منجمله کردستان صدایشان بجای نمیرسد، خانواده هایشان را تهدید به زندان و مرگ یا بعنوان گروگان اسیر می‌کنند.

برای آزادی تمامی زندانی سیاسی و از جمله برادرم هوشمند علی پور که در بیدادگاه شهر سنندج در تاریخ ۸ دیماه ۹۸ به به اعدام محکوم شده باید همصدا شد. در حال حاضر ۲ سال است که هوشمند در زندانها و شکنجه گاه های اداره اطلاعات و زندان سنندج در خطر اعدام به سر میبرد از همه مردم آزادیخواه دنیا میخواهیم برای نجات هوشمند از خطر اعدام و برای آزادی او در کنار خانواده ما و از کمپین نجات هوشمند علی پور به هرشکل ممکن حمایت کنید.

جمهوری اسلامی تا به امروز ده ها هزار زندانی سیاسی و عقیدتی و غیره را در ایران اعدام کرده است. هزاران انسان را ترور یا در زیر شکنجه به قتل رسانده و در جریان کلیه اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران هزاران نفر را با شلیک مستقیم گلوله که تراژدی ترین و هولناک ترین آن کشتار ۱۵۰۰ انسان بیگناه در اعتراضانت آبانماه ۹۸ توسط مزدوران مسلح حکومتی و سپس شلیک به هواپیمای مسافربری که ۱۷۶ سرنشینان آن را در عرض چند دقیقه بصورت وحشیانه ای قتل عام کرد. در چند روز گذشته دنیا شاهد یک جنبش عظیم و همبستگی انسانی و جهانی علیه احکام اعدام در ایران بود و با گفتن «#اعدام_نکنید» میلیونها نفر انزجار و نفرت و خشم خود را علیه احکام جنایتکارانه دستگاه قضایی و مقامات جمهوری اسلامی ابراز داشتند. جمهوری اسلامی با یک جنبش عظیم انسانی در مخالفت با احکام غیرانسانی و بیدادگاه های شریعه اسلامی‌اش روبه رو است و بشریت متمدن در ایران و دنیا اعلام کردند که اعدام‌ها را متوقف کنید و ما نمیگذاریم بیش از این به اعدام و کشتار مردم ادامه دهید.

جنایت های جمهوری اسلامی را تمام دنیا مشاهده کرده است و کماکان دولت‌های اروپایی و غربی بخاطر منافع دیپلماتیک سیاسی و روابط تجاری و اقتصادی سکوت پیشه کرده اند. اما در مقابل تمامی این جنایت‌های جمهوری‌ اسلامی مردم آزادیخواه، برابری طلب و مبارز در شهرهای ایران، متحدانه و علیه این حکومت ایستاده و برای سرنگونی رژیم اسلامی همچنان استوارتر و رادیکالتر به مبارزات خودشان ادامه می‌دهند. زندانیان را نباید بنا به کرد یا فارس و ترک و عرب بودن تقسیم و تعریف کرد. نجات زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام وظیفه تک تک همه انسان‌هایی است که برای آزادی و یک زندگی بهتر تلاش و مبارزه می‌کنند. مسئولیت و وظیفه انسانی ما در قبال جان کلیه زندانیان امری کاملا انسانی، بدون درنظر گرفتن جرم زندانی(که جمهوری اسلامی عنوان میکند) و همچنین بدون هیچ تبعیض گذاشتنی در دفاع از کرامت و جان زندانیان و تعلق سیاسی یا عقیدتی آنان است. آزادی زندانیان سیاسی گامی حیاتی و امری انسانی است تا بتوان محکومین به اعدام را از بند رها کرد و پایه های طناب دار حکومت شکنجه و اعدام جمهوری اسلامی را به زیر کشید. درود میفرستم به تمامی انسان‌هایی که در دنیا فریاد زدند نه به اعدام و در دفاع از زندانیان سیاسی باید به همین اتحاد و همبستگی ادامه داد. ما میتوانیم و باید به احکام اعدام در ایران پایان دهیم.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد.
احکام اعدام را باید ملغی کرد.

هه ژارعلیپور
۱۶ جولای ۲۰۲۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)