دانشگاه پورتسموث  روز چهارشنبه ۱۵ جولای (۲۵ تیر) وبیناری را درباره گزارش مشترک سازمان عدالت برای ایران و فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر(FIDH) در مورد پخش اعترافات اجباری و برنامه‌های افتراآمیز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار خواهد کرد.

در این وبینار که توسط لیلا چوکرون، پروفسور حقوق بین‌الملل و مدیر بخش شهروندی دموکراتیک دانشگاه پورتسموث اداره می‌شود، امید شمس، پژوهشگر عدالت برای ایران درباره گزارش«حکومت اورِولی: صدا و سیمای جمهوری اسلامی به مثابه سلاح سرکوب جمعی» توضیحات جامعی را ارائه خواهد کرد.

این گزارش ۵۷ صفحه‌ای، نتیجه بیش از ۱۵۰۰ ساعت تحقیق و تحلیل بیش از ۱۵۰ برنامه  و ۱۳ مصاحبه تفصیلی با قربانیان است و روند دیرینه تهیه و پخش اعترافات اجباری در جمهوری اسلامی را نمایان می‌کند. طی یک دهه اخیر دست‌کم اعترافات اجباری ۳۵۵ نفر و محتوای افترا آمیز علیه ۵۰۵ تن از تلویزیون دولتی ایران پخش شده است.

گزارش«حکومت اورولی: صدا و سیمای جمهوری اسلامی به مثابه سلاح سرکوب جمعی» بر میزان گستردگی، عمق و تاثیر دستگاه پیچیده تولید پروپاگاندای جمهوری اسلامی و سرکوب عقیده مخالف تمرکز دارد. طیف گسترده‌ای از زندانیان، از جمله مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، فعالان اقلیت‌های اتنیکی، مخالفان سیاسی و افراد دو تابعیتی، هدف برنامه‌‌های پروپاگاندای جمهوری اسلامی بوده‌اند. در این گزارش همچنین به تفصیل به تاثیر پخش اعترافات اجباری بر خانواده‌های قربانیان پرداخته شده است.

این وبینار یک ساعته را به‌طور زنده روز ۱۵جولای (۲۵ تیر) از ساعت ۱۴ به وقت لندن (۱۷:۳۰ به وقت تهران)، از طریق حساب انگلیسی توئیتر عدالت برای ایران تماشا کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)