ماف نیوز: یک زندانی سیاسی از اهالی استان کرمانشاه، پس از سپری‌کردن نه سال از محکومیت پانزده ساله‌ی خود به صورت مشروط از زندان دیز‌ل‌آباد آزاد شد. او روز ۱۵ بهمن‌ماه ۹۰ بازداشت و با اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام به پانزده سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، یک زندانی سیاسی از اهالی استان کرمانشاه به نام “ناصح فتاحی” حدود یک ماه پیش به صورت مشروط از زندان دیز‌ل‌آباد آزاد شده است.

ناصح فتاحی

تلگرام ماف نیوز
او در دادگاه انقلاب کرمانشاه با اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی” و “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به پانزده سال حبس محکوم شده بود.

ناصح فتاحی روز ۱۵ بهمن ۹۰ به اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام در کرمانشاه بازداشت و به مدت ۱۱ ماه در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه تحت بازجویی بود.

سپس به زندان اوین منتقل شده و مدت ۳ ماه را در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ به سر می‌برد.

آقای فتاحی بعد از اتمام مراحل بازجویی، ابتدا از سوی دادگاه انقلاب تهران محاکمه و تبرئه شد. اما وزارت اطلاعات از آزادی وی ممانعت به عمل آورد و با شکایت این وزارتخانه، مجددا به کرمانشاه منتقل و در دادگاه انقلاب این شهر به ۱۵ سال حبس محکوم شد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)