ماف نیوز: دو شهروند بازداشت‌شده از اهالی پیرانشهر به نامهای احد محمودحسن و سمیع شریفیان موقتا از زندان نقده آزاد شدند. احد محمودحسن روز ۱۵ اردیبهشت و سمیع شریفیان روز ۲۲ اردیبهشت به دلایل نامعلومی از سوی نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، دو شهروند بازداشت‌شده از اهالی پیرانشهر به نامهای “احد محمودحسن” با تودیع وثیقه‌ی ۴۰۰ میلیون تومانی و “سمیع شریفیان” با قرار کفالت از زندان نقده آزاد شدند.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “این افراد طی روزهای گذشته با پایان بازجوییها به زندان نقده منتقل شده بودند و آزادیشان، به صورت موقت و تا هنگام اتمام مراحل دادرسی صورت گرفته است.”

احد محمودحسن روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ همزمان با هفت شهروند به نامهای “محمد قادری” فرزند عزیز، “ابوبکر محمودحسن”، “واحد قادری” فرزند رسول، “حسام‌الدین پیرانی” فرزند ظاهر، “امیر قادری” فرزند خدر، “سلام باپیروند” اهل روستای خری آغلان و “علی قادری” به صورت جداگانه در پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه منتقل شدند.

از این افراد ابوبکر محمودحسن، حسام‌الدین پیرانی و سلام باپیروند هم روز ۱۷ خرداد با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند.

سمیع شریفیان ۱۷ ساله فرزند حسن هم شب دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ از نیروهای امنیتی در پیرانشهر بازداشت شده بود.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، اطلاع دقیقی در رابطه با اتهام مطروحه علیه این افراد به دست نیامده است.

سمیع شریفیان

احد محمودحسن

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)