من از وقتی که قانون ازدواج همجنس‌گرایان و قبول فرزند خواندگی از طرف اون‌ها در مجلس فرانسه تصویب شد، همش دارم به عکس العمل‌هایی که در مخالفت با تصویب این قانون نشون داده می‌شه فکر می‌کنم. سست کردن بنیاد خانواده، محروم کردن کودکان بی‌سرپرست از داشتن پدر و مادر. حالا من به دلایل دینی که فساد و شیطانی و این جور چیزهاست کاری ندارم. اولا مگه همجنس‌گرایی یک کار مثل سیگار و مواد مخدره کهاگه آزاد باشه جوان‌ها به طرفش کشیده می‌شن؟! یعنی اگه ازدواج همجنس‌گرایان آزاد بشه، مردم وسوسه می‌شن برن همجنس‌گرا بشن و بنیاد خانواده سست می‌شه؟!
این‌ها هم دارن خانواده نشکیل می‌دن به سبک خودشون. بعدش هم مگه همجنس‌گرایان در اقلیت نیستن؟ چند درصدشون مگه دوست دارن بچه داشته باشن؟ بدبختانه ما به خاطر حوادث یا بی‌تدبیری غیرهمجنس‌گرایان بی‌شمار کودک بی‌سرپرست داریم که براشون فرقی نداره با دو تا مرد یا دو تا زن زندگی کنن. در هر حال از زندگی تو پرورشگاه براشون بهتره. یعنی این‌ها می‌ترسن اگه ازدواج همجنس‌گرایان آزاد باشه، همه هجوم می‌برن به مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و ممکنه دو جین دو جین بچه به فرزند خواندگی قبول کنن و بچه برای زوج‌های نابارور غیرهمجنس‌گرا نمونه؟!
خوبه به جای این استدلال‌های مسخره به حق این انسان‌ها که می‌خوان اون‌جور که دوست دارن زندگی کنن احترام بذارن. دیروز با دوستی بحث نصف و نیمه‌ای در گرفته بود درباره‌ی طبیعی بودن همجنس‌گرایی. من حتی اگه کسی با استدلالات علمی روانشناسی و زیست شناسی و جامعه شناسی برام ثابت کنه همجنس‌گرایی یک رفتار غیرطبیعی در میان انسان‌هاست، بازهم معتقدم حق این افراد غیرطبیعی در انتخاب روش زندگی و تشکیل خانواده باید به رسمیت شناخته بشه. افرادی که با انتخاب‌شون کوچک‌ترین زیانی برای اجتماع ندارن. جالبه که کثافت‌کاری‌هایی که تو اجتماع دیده می‌شه از قبیل بچه‌بازی و تجاوز و خشونت و… قسمت عمده‌اش توسط افراد هتروسکشوال که به زعم اون‌ها طبیعی هم هستن انجام می‌شه.
من به عنوان یک غیرهمجنس‌گرا واقعا آگاهانه از حقوق این افراد دفاع می‌کنم. افرادی که حتی در جوامع غربی هم حقوق برابر ندارن. از حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی و زنان تقریبا امروزه در همه جا دفاع می‌شه و دفاع از اون‌ها گاهی واسه پز دادن و ژست روشنفکری گرفتن خوبه. ولی دفاع از حقوق همجنس‌گرایان هزینه داره و کم افرادی حاضر می‌شن این کار رو بکنن. من می‌خوام از این به بعد فعا‌ل‌تر از حقوق این افراد دفاع کنم و با سر بلند در کنارشون باشم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com