من به عنوان یک زندانی امنیتی در زندان تهران بزرگ با مشکلات و تخلفات زیاد و حائز اهمیتی مواجهه هستم که واجب دانستم این تخلفات را به گوش همگان برسانم که دیگر هم­وطنانم بدانند در زندان تهران بزرگ چه بر سر دوستانمان می­آید.

جدی­ترین مشکل مواد مخدر است که آفت جان زندانیان شده که باعث می­شود همه مدل توهین و تحقیری به شخص مصرف کننده وارد شود. این در حالی است که از بدو ورود هر زندانی این فرهنگ را که «تو زندان باید خلاف کنی که بگذره» را در ذهن هر زندانی نهادینه می­کنند و سپس با وسوسه و جوی که به وجود می­آورند همه را به سمت مواد مخدر می­کشانند. متأسفانه زندانیان هم فریب این جو به وجود آمده را می­خورند و مواد مخدر را به قیمتی گزاف می­خرند.

در ابتدا توان مالی زندانی بالاست و از بیرون ساپورت می­شود، ولی در نهایت بسیار به چشم خورده که تی­شرت، شلوار و تمامی لباس­ها و وسائل شخصی مصرف­کننده را در ازای مواد مخدر گرفته و با بدترین شکل ممکن و با الفاظی رکیک و حتی ضرب و شتم با آنها برخورد می­کنند و تمامی مسئولین هم هیچ دخالتی در این امر نمی­کنند، چرا که تمامی مواد مخدر توسط اشخاص افسر نگهبانان وارد شده و به وکیل بند تحویل داده می­شوند. کل سیستم از قبیل افسر نگهبان حفاظت، رئیس تیپ و… هم در سود این فعالیت مافیایی شریک هستند و یک­دیگر را حمایت می­کنند.

جالب این است که هر چقدر تخریب مواد بیشتر باشد، قیمت آن ارزان­تر است. به طور مثال مواد مصرفی هروئین و شیشه که بیرون (از زندان) ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد در اینجا (زندان) گرمی ۲۰۰ هزار تومان فروخته می­شود، یعنی ۵ برابر قیمت، ولی موادی مثل حشیش که تخریب کمتری دارد و بیرون ۵ هزار تومان است اینجا کرگی ۱۰۰ هزار تومان فروخته می­شود، یعتنی ۲۰ برابر قیمت و این هم به گونه­ای یک توطئه است برای نابود کردن جوانان. حتی به چشم خورده که فردی را که افسر نگهبان و وکیل بند را زد به بیرون برده و به او آمپول­های مخدر تزریق کردند که شخص بیش از آن درگیر مواد مخدر شود. تعداد زیادی از هم بندیان قبل از زندان شدنشان مقام­دار در عرصه­های ورزشی بودند، ولی اینجا دیگر این توطئه کثیف شدند و یک معتاد تحویل جامعه داده شدند.

مورد بعدی اخاذی شخص وکیل بند است که به غیر از فروش موادمخدر، به بهانه­های متعدد از زندانیان مبالغی در پاکت سیگار دریافت می­کند. به طور مثال:

۱- از هر نفر یک پاکت سیگار کِنت هر هفته که به اسم خدمات گرفته می­شود، ولی حتی ریالی به دوستان خدماتی و زحمتکش داده نمی­شود. ۲۵۰ زندانی در این بند زندانی هستند، یعنی ماه ۱۰ میلیون تومان فقط از این مورد.

۲- در ازای هر کاری که وظیفه اوست درخواست پول می­کند. یعنی ۲ باکس سیگار بده تا پیگیر کارت عابر بانک یا تلفنت باشم.

۳- اتاق­هایی که جوی دوستانه و صمیمانه دارند را تهدید می­کند که کل افراد اتاق را در اتاق­های دیگر پخش می­کنم و در ازای انجام ندادن این کار مبلغ­هایی مثل ۵۰۰ هزار تومان و ۷۰۰ هزار تومان و دیگر گرفته است.

۴- به هر زندانی به طور مخفیانه این درخواست را می­دهد که مبلغ­های گزاف به او پرداخت کنند که هوای آنها را داشته باشد و از آنها حمایت کند و به بهانه­های دیگر از قبیل کار چاق کن در دادگا و غیره تا ۲۰ میلیون تومان از زندانیان گرفته است و زندانیانی که با آنها مخالفت می­کنند و حتی قصد اتحاد بین زندانیان را دارند را به بهانه شورش و غیرانضباطی به سالن­های دیگر انتقال می­دهند از قبل. باند بازی­های دیگر از این قبیل که این بخش کوچکی از تخلفات این مجموعه است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)