Khamanei-Zanan

تقاطع: علی خامنه‌ای در یک سخنرانی به مناسبت روز زن در ایران، «خانه‌داری و فرزندآوری» را «مجاهدتی بزرگ و هنر زنانه» دانست و گفت که «توجه لازم» به این دو مساله «پیشرفت یک جامعه را تضمین خواهد کرد».

او افزود که زن و مرد اگرچه در نزد خدا دارای حقوق برابری هستند اما «براساس طبیعت انسانی از امتیازات متفاوتی برخوردارند» که «خانه‌داری، فرزند‌آوری، اهتمام به حفظ محیط خانواده، انس خانوادگی و پرورش و تربیت فرزندان» برخی «امتیازات انحصاری زنان» هستند.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «بنده عقیده ندارم به اینکه زن‌ها نباید در مشاغل اجتماعى و سیاسى کار کنند؛ نه، اشکالى ندارد؛ اما اگر چنانچه این به معناى این باشد که ما به خانه‌دارى به چشم حقارت نگاه کنیم، این می‌شود گناه.»

او سپس بار دیگر به انتقاد از سیاست کنترل جمعیت در دو دهه‌ی گذشته دولت ایران پرداخت و با تاکید بر «فرزندآوری» بیشتر زنان اظهار داشت: «ما با خطاهایى که داشتیم، با عدم دقت‌هایى که از ما‌ها سر زده، یک برهه‌اى در کشور ما متأسفانه این مسأله مورد غفلت قرار گرفت و ما امروز خطراتش را داریم مى‌بینیم؛ پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از‌‌ همان چیزهایى است که اثرش بعداً ظاهر خواهد شد؛ وقتى هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست؛ اما امروز چرا، امروز قابل علاج است.»

وی هم‌چنین «نگاه اسلام و قرآن به حقوق اجتماعی و فردی زن و مرد» را «منطقی ترین، متین‌ترین و عملی‌ترین نگاه» خواند و اضافه کرد: «حرکتی که تمدن مادی غرب در مواجهه با موضوع زن انجام داد گناه بزرگ و نابخشودنی است که عوارض آن به هیچ عنوان قابل جبران نیست.»

خامنه‌ای، «جلوه‌گری، فراهم کردن زمینه‌ی لذت‌جویی مردان و شکسته شدن حریم زنان» را «مظاهر تمدن غرب» در ارتباط با زنان دانست و گفت که «غرب از آن‌ به عنوان آزادی و از نقطه‌ی مقابل آن با عنوان اسارت تعبیر می‌کند».

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این‌که «زوال تمدن‌ها در مورد غرب در حال وقوع است» پیش‌بینی کرد که «تمدن غربی با قوانین ابلهانه و خباثت‌آمیز جنسی که اجرا کرده است چه بخواهد و چه نخواهد محکوم به شکست و سقوط است».

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com