تقاطع: خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش منتشرشده در وبسایت آمریکایی ورلد نت دیلی مبنی بر بازداشت هفت ساعته‌ی احمدی‌نژاد توسط اطلاعات سپاه پاسداران را تکذیب کرد. این خبر روز سه‌شنبه (۳۰ اپریل-۱۰ اردیبهشت) در رسانه‌های معتبری چون گاردین نیز بازتاب یافته بود.

بر اساس این گزارش که توسط رضا خلیلی، جاسوس پیشین سازمان اطلاعات آمریکا در سپاه پاسداران و به نقل از یک منبع در داخل سپاه نوشته شده، محمود احمدی‌نژاد، روز دوشنبه و پس از بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از طریق رییس تیم حفاظتش مطلع می‌شود که باید برای یک موضوع اظطراری به دیدار رهبر جمهوری اسلامی در دفترش برود. در مسیر راه، ارتباط میان تیم امنیتی احمدی‌نژاد قطع می‌شود و ناگهان سه ماشین دیگر به کاروان حامل او می‌پیوندند و ماشین اصلی را به مسیر دیگری هدایت می‌کنند.

این گزارش در ادامه‌ی ادعای خود نوشته که احمد‌ی‌نژاد به جای اینکه به دفتر خامنه‌ای برده شود، به مکانی مخفی در ساختمان وزارت خارجه که تحت کنترل اطلاعات سپاه پاسداران منتقل می‌گردد و در آنجا توسط حسین طائب، فرمانده اطلاعات سپاه، اصغر حجازی، رییس اطلاعات بیت رهبری، غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، و مجتبی خامنه‌ای مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، در هنگام خروج احمدی‌نژاد از اتومبیلش، میان تیم محافظان او و گاردهای سپاه درگیری لفظی شدیدی رخ می‌دهد و به دنبال آن محافظان احمدی‌نژاد، خلع سلاح شده وسایل ارتباطی‌شان نیز از آن‌ها گرفته می‌شود.

گزارش ورلدنت دیلی می‌افزاید که از احمدی‌نژاد در طول هفت ساعت بازجویی خواسته شده تا دهانش را درباره‌ی موضوعات تعیین‌کننده برای جمهوری اسلامی در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ببندد.

منبع گزارش گفته که احمدی‌نژاد، حدود ساعت یازده و چهل‌وپنج دقیقه شب و پس از دریافت تذکرات لازم، آزاد شده نزد تیم محافظانش برگردانده می‌شود.

ایرنا در خبر مربوط به تکذیب این گزارش نوشته که «انتشار این اخبار دروغ با هدف تاثیرگذاری بر فضای انتخابات ریاست جمهوری ایران و در راستای اجرای پروژه ضد امنیتی علیه ایران و القای حاکمیت دوگانه در ساختارهای نظام تهیه و منتشر شده است».

پیش از این، سایت بازتاب در خبری که مدت کوتاهی پس از انتشار از روی این وبسایت حذف شد، مدعی شده بود که احمدی‌نژاد نواری از مکالمات میان خود و مقامات عالی حکومت ایران ساعتی پس از نیمه‌شب ۲۲ خرداد ۸۸ را در اختیار دارد که در آن به او اعلام می‌شود که آرای واقعی‌اش ۱۶ میلیون بوده اما قرار است ۸ میلیون بیشتر اعلام شود تا انتخابات در همان مرحله‌ی اول به پایان برسد.

این خبر از سوی دفتر محمود احمدی‌نژاد تکذیب و فعالیت سایت بازتاب نیز به دنبال آن متوقف شد.

این در حالی است که دیپلمات‌های آمریکایی و انگلیسی حاضر در منطقه به روزنامه‌ی بریتانیایی دیلی میل گفته‌اند که اخباری در ارتباط با بازداشت احمدی‌نژاد به آن‌ها گزارش شده است و آن‌ها با علاقه این گزارش‌ها را دنبال می‌کنند.

در همین ارتباط یک منبع مطلع در داخل ایران، به شرط پنهان ماندن نامش به «تقاطع» گفت: «خبر بازداشت و بازجویی هفت ساعته‌ی احمدی‌نژاد  توسط افرادی از اطلاعات سپاه و بیت رهبری، صحت ندارد.»

ابن منبع در عین حال تایید کرد که در هفته‌های گذشته رابطه‌ی علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد تیره‌تر از همیشه گردیده به طوری‌که نیروهای وفادار به رهبر جمهوری اسلامی در حالت آماده‌باش برای برخورد با هواداران احمدی‌نژاد و در صورت لزوم خود شخص رییس دولت قرار دارند. منبع مورد نظر، مهم‌ترین نگرانی خامنه‌ای و سپاه پاسداران را اخلال در برگزاری انتخابات از سوی احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی عنوان کرد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com