سخنرانی  دیروز دانلد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا درباره عملیات کشتن قاسم سلیمانی

«با دستور من، ارتش ایالات متحده امریکا یک حمله دقیق و بی‌عیب‌ونقص را انجام داد که منجر به کشته‌شدن تروریست شماره یک جهان، قاسم سلیمانی شد.

سلیمانی در حال طراحی حملاتی قریب‌الوقوع و شرورانه علیه دیپلمات‌ها و نظامیان امریکایی بود. اما ما او را گرفتار و کارش را تمام کردیم.

تحت رهبری من، سیاست امریکا در خصوص تروریست‌هایی که به هر شهروند امریکایی آسیب می‌زنند یا قصد آسیب رساندن دارند، واضح است: ما شما را پیدا خواهیم کرد؛ ما شما را از بین خواهیم برد. ما همیشه از دیپلمات‌ها، نظامیان، همه امریکایی‌ها، و همه متحدان‌مان محافظت خواهیم کرد.

برای سالها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس بی‌رحمش، تحت رهبری سلیمانی، صدها شهروند غیرنظامی و نظامی امریکایی را هدف قرار داده، مجروح کرده، و به قتل رسانده است.

حملات اخیر به اهداف ایالات متحده در عراق، ازجمله حملات راکتی که به کشته‌شدن یک امریکایی و مجروح شدن خیلی شدید چهار نظامی امریکایی منجر شد، و نیز تجاوز خشونت‌‌آمیز به سفارت ما در بغداد، با دستور سلیمانی انجام شدند.

سلیمانی، مرگ مردم بی‌گناه را تبدیل به علاقه بیمارگونه‌ی خود کرده بود، و در توطئه‌های تروریستی از دهلی‌نو تا لندن نقش داشت.

امروز ما یاد قربانیان قساوت‌های فراوان سلیمانی را گرامی می‌داریم و با آگاهی از اینکه حکومت ترور او به پایان رسیده، احساس آرامش می‌کنیم.

سلیمانی در ۲۰ سال گذشته مرتکب اعمال ترور برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه شد. آنچه ایالات متحده در روز پنج‌شنبه (۲ ژانویه) انجام داد، باید مدتها قبل انجام می‌شد. جان‌های زیادی نجات می‌یافت.

سلیمانی همین اخیرا سرکوب وحشیانه معترضان در ایران را هدایت و رهبری کرد؛ جایی که بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی بی‌گناه توسط حکومت خودشان شکنجه و کشته شدند.

ما اقدام شب گذشته را برای متوقف کردن یک جنگ انجام دادیم. ما برای شروع یک جنگ دست به اقدام نزدیم.

من برای مردم ایران احترام عمیقی قائلم. آنها مردمی قابل توجه با میراثی باورنکردنی و پتانسیلی نامحدود هستند. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم. با این حال، ستیزه‌جویی رژیم ایران در منطقه، شامل استفاده از نیروهای نیابتی برای بی‌ثبات کردن همسایگانش، باید پایان یابد. و همین حالا باید پایان یابد.

آینده متعلق به مردم ایران است که دنبال هم‌زیستی و همکاری مسالمت‌آمیزند؛ و نه جنگ‌سالاران تروریستی که کشورشان را برای تامین مالی خون‌ریزی در خارج از مرزها غارت می‌کنند.

ایالات متحده با فاصله بهترین نیروی نظامی جهان را دارد. ما بهترین دستگاه اطلاعاتی جهان را داریم. اگر امریکایی‌ها در هر کجا مورد تهدید قرار بگیرند، ما همه آن اهداف لازم را از قبل شناسایی کرده‌ایم. و من آماده‌ام تا دست به هر اقدامی که لازم باشد بزنم. و آن، مشخصا مربوط به ایران است.

تحت رهبری من، ما خلافت داعش را نابود کردیم، و اخیرا، نیروهای عملیات ویژه امریکا، رهبر تروریست آن البغدادی را کشتند. جهان بدون این هیولاها جای امن‌تری است.»

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)