حسن روحانی رییس جمهور ایران را بدون تردید می‌توان یکی از بی‌شرم‌ترین و نادان‌ترین دروغ‌گویان و جزو منفورترین چهره‌های تاریخ ایران در پروپاگاندای یک حکومت دیکتاتوری معرفی کرد. وی در حالی که به تازگی صدها دانشجو دستگیر و زندانی شده‌اند و شمار قابل‌توجهی از دانشجویان ممتاز کشور در زندان‌ها به سر می‌برند،، گفته است که کشور دانشجویی می‌خواهد که با صراحت و شهامت حرف بزند و مسولان را نقد کند!

به راستی وی که عنوان رییس جمهور یعنی مدیر مردم ایران را یدک می‌کشد، چگونه می‌تواند به این سادگی دروغ‌ بگوید و درباره چیزی صحبت کند که نه تنها به هیچ‌وجه صحت ندارد، بلکه دروغی دیوانه‌کننده است؟!

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های مختلف کشور در جریان اعتراض‌های مختلف در زندان دوران محکومیت خود را می‌گذارنند. پدرام پذیره با حکم ۷ سال حبس تعزیری، سینا درویش عمران با ۸ سال حبس تعزیری، پریسا رفیعی با ۷ سال حبس تعزیری، علی مظفری با ۸ سال حبس تعزیری، سینا ربیعی با یک سال حبس تعزیری، محسن حق‌شناس با ۲ سال حبس تعزیری، محمد قاسم الله‌یاری با ۲ سال حبس تعزیری، لیلا حسین‌زاده با ۶ سال حبس تعزیری، روح‌الله مردانی با ۶ سال حبس تعزیری، کسری نوری با ۱۲ سال حبس تعزیری، شیما انتصاری با ۵ سال حبس تعزیری، تنها تعداد اندکی از دانشجویانی هستند که هر لحظه امکان دستگیری و زندانی‌کردن آنها وجود دارد یا اکنون در زندان به سر می‌برند و در حال گذراندن دوران محکومیت‌شان هستند.

نام‌هایی که به آنها اشاره شد از شرایط مشخص و احکام محکومیت برخوردارند، اما در کنار آنها بسیارند دانشجویان دیگری که در بازداشت و زندان به سر می‌برند، اما هنوز هیچ حکم مشخصی درباره آنها صادر نشده است و به اصطلاح بلاتکلیف هستند. گروه قابل‌توجهی از این افراد حتی نام‌شان در هیچ خبر و مطلبی آورده نمی‌شود، به این خاطر که به هیچ حزب و گروهی وابسته نیستند و به صورت کاملا مستقل و از سر عدالت‌خواهی دست به اعتراض زده‌اند و اکنون کسی از سرنوشت آنها خبر ندارد.

ملیکا قره‌گوزلو، ابوالفضل نژاد فتح، علی نانوایی، فاطمه سمسار، یاشار دارالشفا، کامیار ذوقی و بسیاری دیگر از دانشجویان، توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده‌اند و حتی از سرنوشت برخی از آنها خبری نیست. سها مرتضایی دیگر دانشجوی دانشگاه تهران که به حکم ستاره‌دار شدن خود معترض است، به شکل‌های مختلف مورد تهدید و آزار قرار می‌گیرد تا دست از اعتراض و تحصن بردارد. دلیل این ستاره‌دار شدن هم چیزی نیست، جز اعتراض به شرایط موجود!

مشکل ستاره‌دار بودن برخی از دانشجویان در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در حالی مطرح می‌شود که همه کسانی که بحث‌های دوران انتخابات را دنبال می‌کردند به خوبی به یاد می‌آورند که یکی از اصلی‌ترین شعارهای روحانی و تیم او لغو موضوع ستاره‌دار بودن دانشجویان بود.

روحانی در حالی وقیحانه دروغ می‌گوید که سها مرتضایی با دارا بودن رتبه ۱۰ کنکور، تحصن کرده است تا شاید مدیری پیدا شود و بخواهد به داد او برسد. آن وقت رییس جمهور بی‌تفاوت از کنار او رد می‌شود و در همان دانشگاهی سخنرانی‌ می‌کند و دانشجویان را به نقد کردن مسولان تشویق می‌کند که مرتضایی و دیگر دانشجویان شبیه به او یا در زندان به سر می‌برند یا از ادامه تحصیل محروم شده‌اند.

این افراد جدا از نام‌هایی است که در جریان خیزش‌های مختلف اجتماعی کشته شده‌اند. داغ کوی دانشجوی و کشته و زخمی شدن بسیاری از دانشجویان بی‌گناه هنوز بر دل افراد بیدار جامعه تازه است. در جریان دیگر خیزش‌ها نیز بسیاری از دانشجویان کشته شده‌اند که ممکن است کمتر نام آنها در رسانه‌ها مطرح شود.

البته شاید انتظار راستگو بودن از حسن روحانی که چندین سال پیاپی رییس شورای عالی امنیت بوده، تا حدود زیادی دور از ذهن و حتی ساده‌انگاری است. بدون تردید وی همواره کوشیده است تا به طریقی به موضوع امنیت نظام کمک کند و چه کمکی بهتر از این که دانشجویان منتقد و ناراضی وجود نداشته باشند.

سیاست حذف مخالف سال‌ها است که از سوی سردمداران جمهوری اسلامی اعمال می‌شود و برای‌شان میان دانشجو، روزنامه‌نگار، محقق، فعال مدنی و سیاسی هیچ تفاوتی وجود ندارد. دروغ‌گویی، سرکوب و کشتار ابزارهای دایمی تمامی مدیران جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون بوده و خواهد بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com