سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۸: یک گروه هفت نفره از فعالین مدنی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مجموعا به ۲۹ سال زندان محکوم شدند. 

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران هفت فعال مدنی را مجموعا به ۲۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.این حکم در تاریخ ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۸ با حضور متهمین به آنها ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا که نخستین بار این خبر را منتشر کرد جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این ۷ فعال مدنی در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و آخرین دفاعیات از متهمان اخذ شده بود.

این هفت فعال مدنی به نام‌های رها احمدی، آرمین سورانی، محمد ابوالحسنی، سامان زندیان، معین حاجی زاده، وحید قدیرزاده و لیلا میرغفاری توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۲۹ سال حبس محکوم شدند.

بر اساس این حکم که در روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به متهمان ابلاغ شده است، سامان زندیان و معین حاجی زاده هر کدام از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. رها احمدی، آرمین سورانی، وحید قدیرزاده و محمد ابوالحسنی نیز هر کدام از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند. همچنین لیلا (خدیجه) میرغفاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص حکم سامان زندیان و معین حاجی‌زاده مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری، در خصوص حکم رها احمدی آرمین سورانی، وحید قدیر زاده و محمد ابوالحسنی نیز هر کدام نیز ۲ سال حبس تعزیری و در خصوص لیلا میرغفاری نیز ۵ سال حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.

پیشتر ویدیویی از تعدادی از این افراد در خصوص گل دادن به مردم در مترو و گفتگو با مردم منتشر شده بود.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com