ماف نیوز: در تجمعات روزهای گذشته در شهرهای مختلف کردستان دهها شهروند از سوی نیروهای پلیس زخمی شدند و شمار زیادی از افراد هم جان خود را از دست دادند که در این میان هویت پانزده تن از کشته‌شدگان تایید شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته در شهرهای مریوان، سنندج، ارومیه، سرپل ذهاب، ایلام، کرمانشاه، بوکان، جوانرود و چند شهر دیگر تجمعاتی در مخالفت افزایش سه برابری نرخ بنزین صورت گرفت که با مداخله‌ی نیروهای امنیتی و پلیس به آشوب کشیده شده و در نتیجه‌ی گشودن آتش بر روی شهروندان، دهها شهروند زخمی شدند و شمار زیادی از افراد هم جان خود را از دست دادند که هویت پانزده تن از آنها احراز و مورد تایید قرار گرفته است.

تلگرام ماف نیوز
هویت پانزده تن از کشته‌شدگان تجمعات روزهای گذشته؛
عثمان نادری ساکن مریوان
مظفر ظهیری فرزند نصور اهل کرمانشاه
شلیر دادوند اهل بوکان
مینا شیخی اهل سقز
شاهو ولیدی ساکن مریوان
مهران تاک اهل مریوان
بهروز ملکی فرزند هاشم اهل سنندج
کاوه محمدی اهل جوانرود
مبین عبداللهی اهل جوانرود
یونس هوشنگی اهل جوانرود
جبار تجاره فرزند عبدالرحمان اهل جوانرود
حمزە نقدی فرزند عزیز اهل جوانرود
ابراهیم مرادی اهل جوانرود
ادریس بیواره اهل مریوان
دانیال استواری اهل مریوان

طی دو روز گذشته جهت جلوگیری از تبادل اطلاعات، شبکه‌ی اینترنت در ایران قطع شده و به همین علت تایید اخبار با دشورایهای زیادی روبرو شده است.

علاوه بر زخمی‌شدن دهها تن در این تجمعات، تعداد پرشماری از شهروندان هم بازداشت شده‌اند که هویتشان همچنان در دست بررسی می‌باشد.

جبار تجاره

عثمان نادری

مینا شیخی

شاهو ولیدی

بهروز ملکی


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com