ماف نیوز: جمال اسدی فعال مدنی در سنندج به اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار و پس از ساعاتی بازجویی آزاد شد. همزمان یک زندانی سیاسی به نام الماس رضایی با اتمام دوران محکومیت از زندان مریوان آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸، “جمال اسدی” فعال مدنی و عضو گروه کوهنوردی “چل‌چمه” از سوی اداره‌ی اطلاعات سنندج احضار و پس از بازجویی آزاد شد.

جمال اسدی


تلگرام ماف نیوز
این شهروند یک بار دیگر روز سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت شده و روز ۱۵ اسفند با اتمام بازجوییها به صورت موقت از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شده بود.

جمال اسدی پیش از آن هم روز پنجشنبه ۸ شهریور ۹۷ و اسفندماه سال ۹۶ در آستانه‌ی هشتم مارس روز جهانی زن بازداشت و هر دو بار پس از اتمام مراحل بازجویی، موقتا آزاد شده بود.

همزمان از شهر مریوان گزارش شده است که روز چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۸، یک زندانی سیاسی به نام “الماس رضایی” فرزند براخاس از اهالی روستای “تنگیسر” از توابع سنندج با اتمام دوران محکومیت از زندان مریوان آزاد شده است.

این شهروند اوایل تیرماه ٩۵ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و بعدها با همین اتهام بدون دسترسی به وکیل در دادگاه انقلاب سنندج به سه سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شده و جهت تحمل حبس به زندان مریوان منتقل شده بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com