قفقازستان – وزارت ورزش جمهوری اسلامی اعلام کرد که کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات جهانی گرجستان مجازات خواهند شد.

در بیانیه وزارت ورزش جمهوری اسلامی آمده است: حضور خودسرانه تعدادی از کشتی گیران پیشکسوت در مسابقات گرجستان بدون مجوز شورای برون مرزی بوده است و اینکار تخلف محسوب می شود و به طور یقین با کشتی گیران متخلف برخورد انضباطی لازم و قانونی خواهد شد و تا اطلاع بعدی اعزامی در این بخش صورت نخواهد گرفت.
رسانه های جمهوری اسلامی از جمله ایسنا گزارش میدهند، بهانه وزارت ورزش این است که در جریان رقابت‌های جهانی پیشکسوتان در گرجستان یکی از مدال آوران طلایی ایران در حالی مدال خود را دریافت کرده، که کشتی‌گیر اسرائیلی نیز در این وزن صاحب مدال برنز شده است. 
گویا از نظر مقامات در وزارت ورزش، نداشتن مجوز از شورای برون مرزی این وزارت موجب شده است که ارشاد و کنترل کافی بر رفتار و عمکرد ورزشکاران در گرجستان اعمال نشود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی ایران، رقابت های کشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی جهان روزهای ۱۶ تا ۱۸ مهرماه در پنج گروه سنی در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۹ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۶ مدال برنز و کسب مجموع ۳۵۷ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت.
فشار بر ورزشکاران ایرانی مختص رشته کشتی نیست و مافیاها بر رشته های گوناگون ورزشی در ایران تسلط دارند بطوریکه تاکنون دهها ورزشکار ایرانی از کشورهای غربی درخواست پناهندگی کرده اند و بسیار از ورزشکاران نیز ترجیح می دهند با تیمهای کشورهای دیگر قرارداد ببندند.  

به کانال تلگرامی گرجستان بپیوندید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com