ماف نیوز: آسو گرمینی از اهالی اشنویه با تعویق حکم از زندان ارومیه آزاد شد. او بعد از صدور رای روز ۱۰ مرداد جهت تحمل حبس به زندان ارومیه منتقل شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱ شهریور ۱۳۹۸، “آسو گرمینی” از اهالی شهرستان اشنویه مشمول بخشنامه‌ی عفو و تخفیف مجازات به مناسبت عید غدیرخم و قربان شده و با تعویق حکم به مدت دو سال، از زندان ارومیه آزاد شده است.

آسو گرمینی

تلگرام ماف نیوز
براساس حکم تعویق‌شده، شمولیت وی به اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی در رابطه با بخشنامه‌ی عفو و بخشش، مربوط به ماده‌ی ۴۵ ناظر به جرایم تعزیری درجه‌ی ۶ تا ۸ بوده است. با توجه به ماده‌ی مذکور، پس از گذشت مدت تعویق با توجه به میزان پایبندی به اجرای دستورهای دادگاه، گزارشهای مددکار اجتماعی و نیز ملاحظه‌ی وضعیت وی، دادگاه حسب مورد به تعیین کیفر یا صدور حکم معافیت از کیفر اقدام می‌کند.

این شهروند روز ۱۰ مرداد از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس محکوم شده و جهت تحمل حبس به زندان ارومیه منتقل شده بود.

اتهام مطروحه علیه آسو گرمینی “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” عنوان شده بود با این حال اطلاع دقیقی از مصادیق این اتهام علیه او به دست نیامده است.

روز ۲۸ اسفند ۹۷ آسو گرمینی از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات در اشنویه بازداشت و نهایتا روز ۱۴ اردیبهشت ۹۸ به صورت موقت از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شده بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com