فعالان مریوانی و نمایندگان مجلس خواهان پاسخگویی مسئولان به گرداندن یک شهروند با لباس زنانه در سطح شهر مریوان شدند.
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است عصر دیروز  [سه شنبه ٢٧ فروردین] تعدادی از فعالان زن در شهر مریوان در اعتراض به گرداندن یک متهم مرد با لباس زنانه در سطح شهر مریوان دست به اعتراض زدند.
انجمن زنان مریوان در این خصوص گزارش کرده که تعدادی از زنان کُرد با پوشیدن لباس قرمز کُردی و حمل پلاکاردهایی در محکومیت این عمل نیروی انتظامی و دادگاه شهرستان مریوان در تعدادی از خیابان های شهر مریوان –چهار راه موسک تا چهار راه شبرنگ- دست به اعتراض زده اند.
این انجمن گزارش کرده که پس از شروع اعتراض از سوی فعالان زن نیروهای انتظامی و گارد ویژه به معترضین حمله ور شده و تعدادی از آنان را به شدت مجروح کرده اند.
به گزارش NNS ROJ بر اساس حکمی که یکی از شعب دادگاه شهر مریوان سه شهروند به پوشیدن لباس زنانه و گرداندن در سطح شهر محکوم شده بودند که حکم یکی از این افراد روز دو شنبه(١۵ آوریل/ ۲۶ فروردین) به اجرا در آمد.
این سه نفر به دلیل یک نزاع خانوادگی که حدود دو هفته پیش انجام شد، با صدور این حکم روبەرو شدەاند.
صدور اینگونه احکام و اجرایی کردن آن با هدف “تحقیر” متهم صورت می گیرد.
نیروی انتظامی شهرستان مریوان، پس از صدور این حکم به یکی از متهمان این پرونده به نام “ت.خ” لباس قرمز زنانه پوشانده و او را در سطح شهر مریوان گردانده است.
یک روز پس از گرداندن این شهروند و افزایش نارضایتی های عمومی در خصوص این حرکت نیروی انتظامی و دادگاه شهر مریوان، جمعی از نمایندگان مجلس در واکنش به افزایش اعتراض ها با امضای نامه‌ای، در صدد تذکر به وزرای کشور و دادگستری بر آمده اند.
به گزارش تارنمای “نسیم” نمایندگان امضا کننده این نامه، از جمله نماینده مریوان در مجلس، این اقدام را خلاف شئونات اسلامی و تحقیر لباس و شخصیت زن مسلمان عنوان کرده‌اند و قصد تذکر کتبی به وزرای کشور و دادگستری را دارند.
همچنین عضو کمیسون حقوق مجلس در گفتگو با خبرگزاری های داخلی پوشاندن لباس زنانه را بر تن “ارازل و اوباش” را “غیر شرعی” دانسته است.
ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظار داشته که ” این کار از نظر اجتماعی دارای اشکال بوده و به نوعی وسیله‌ای برای تحقیر زنان است”.
عکس ها برگرفته از صفحه انجمن زنان مریوان در فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com