آرش صادقی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر که به نوعی بیماری سرطان استخوان مبتلا شده است، بعلت عدم رسیدگی پزشکی در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد. دست وی دچار عفونت و ورم شده و از کتف تا انگشتان دست بی حس و بدون حرکت شده است.
صادقی در تاریخ چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ در بیمارستان امام خمینی تحت عمل جراحی قرار گرفت. بعد از عمل جراحی با وجود تاکید دکتر برای بستری ۲۰ روزه این زندانی سیاسی در بیمارستان، مسئولان تنها پس از سه روز وی را به زندان منتقل کردند. بعلت انتقال سریع وی به زندان و عدم رسیدگی پزشکی دست جراحی شده وی عفونت کرده و هم اکنون بدون حس و از کار افتاده است.
از بهار گذشته مسئولان بارها به عنواین مختلف از انتقال آرش صادقی به بیمارستان برای انجام اسکن و درمان دست وی که در وضعیت خطرناکی قرار دارد، سرباز زده اند.
طی روزهای گذشته سازمان عفو بین‌الملل با انتشار فراخوانی از عموم فارسی‌زبانان خواسته است که با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت ایران نسبت به شرایط جسمانی آرش صادقی، زندانی عقیدتی، در زندان رجایی شهر کرج هشدار دهند و خواستار آزادی او شوند.
در حال حاضر آرش صاقی مجموعا با ۱۹ سال حبس از قرار ۱۵ سال حکم صادره در سال ۱۳۹۴ به علاوه ۴ سال حکم تعلیق از سال ۱۳۹۰ مواجه است که با اعمال ماده ۱۳۴ هفت سال و نیم + ۴ سال تعلیق لازم الاجرا است. وی هم اکنون چهارمین سال حبس خود را می گذراند.
تهیه و تنظیم: کیوان شکوری

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com