ماف نیوز: یک شهروند تبعه‌ی آلمان که از مدتی پیش به ایران مسافرت کرده بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و پس از اتمام بازجوییها به آلمان بازگردانده شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، اخیرا یک گردشگر آلمانی به نام “ماری زوفی” در شهر اصفهان از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و پس از اتمام بازجوییها به کشور آلمان بازگردانده شده است.

تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “ماری زوفی با اتهاماتی امنیتی بازداشت شده و مصداق اتهامات مطروحه، تسلط این گردشگر آلمانی به زبان فارسی بوده است.”

بازگرداندن او به آلمان در حالی صورت گرفته است که هنوز اعتبار ویزایش به پایان نرسیده بود اما نیروهای امنیتی به وی اعلام کرده‌اند که “توانایی‌اش در تکلم به زبان فارسی، می‌تواند امنیت این کشور را به خطر بیندازد.”

یکی از بستگان این گردشگر آلمانی، از سالها پیش در اصفهان تشکیل خانواده داده و در این شهر ساکن شده است.

ماری زوفی که در آلمان رشته‌ی شرق‌شناسی خوانده است، علاوه بر زبان مادری‌اش، به زبانهای انگلیسی، فارسی و عربی هم تسلط دارد.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com