ماف نیوز: روز گذشته نجف مهدی‌پور روزنامه‌نگار ایلامی، از زندان دره‌شهر به مدت پنج روز به مرخصی رفت. پیشتر در اردیبهشت‌ماه سال جاری حکم یک سال حبس وی در رابطه با اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” از سوی شعبه‌ی پنجم دادگاه تجدید نظر استان ایلام تایید و قطعی شده و روز ۱۱ خرداد بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان دره‌شهر منتقل شده بود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸، “نجف مهدی‌پور” صاحب‌امتیاز و مدیر مسئول دوهفته‌نامه‌ی تعلیق‌شده‌ی “باخترزمین” در حالی که در زندان دره‌شهر در استان ایلام تحمل حبس می‌کرد، به مدت پنج روز به مرخصی اعزام شد.

نجف مهدی‌پور


تلگرام ماف نیوز
او روز ۱۱ خرداد ۹۸ جهت تحمل حبس یک ساله‌اش بازداشت و به زندان دره‌شهر منتقل شده بود.

نجف مهدی‌پور روز ۳۰ اردیبهشت ۹۷ با اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” بازداشت و پس از اتمام بازجوییها به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

آقای مهدی‌پور روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۹۷ به دادگاه انقلاب ایلام احضار شده و با همین اتهامات، حکم یک سال حبس تعزیری به وی ابلاغ شد.

وی بعدا به حکم صادره اعتراض کرده و روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ دفاعیاتش را در دادگاه تجدیدنظر ارائه داد.

نهایتا اول اردیبهشت ۹۸ حکم حبس یک ساله‌ی او از سوی شعبه‌ی پنجم دادگاه تجدیدنظر استان ایلام در خصوص رای صادره از دادگاه انقلاب در رابطه با اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” عینا تایید و قطعی شد.

پیش از آن، انتشار مقالات انتقادی از سران‌ جمهوری اسلامی در رابطه با نقض حقوق بشر و سیاستهای خارجی نظام، تعطیلی دوهفته‌نامه‌ی باخترزمین را در پی داشت که آقای مهدی‌پور صاحب‌امتیاز آن بود.

نجف مهدی‌پور کارشناس ارشد علوم سیاسی و کاندیدای دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی بود که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شد. آن‌زمان در برگه‌ی رد صلاحیت که به وی داده شد، علت رد صلاحیتش “عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران” قید شده‌ بود.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com