ماف نیوز: محکومیت دو شهروند از اهالی شهرستان پیرانشهر با اعتراض نسبت به صدور احکام صادره در دادگاه بدوی هرکدام از پنج سال به چهار سال حبس کاهش یافت. همزمان حکم یک شهروند دیگر از اهالی همین شهرستان که پرونده‌اش با اعتراض وزارت اطلاعات به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده بود، از هشت ماه به چهار سال حبس افزایش یافت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، “باپیر برزه” فرزند عثمان از اهالی روستای چیانه از توابع شهرستان پیرانشهر، با شکایت وزارت اطلاعات نسبت به حکم صادره در دادگاه بدوی مجددا مورد محاکمه قرار گرفته و براساس حکمی که طی روزهای گذشته دریافت کرده است، محکومیتش از ۸ ماه به ۴ سال حبس افزایش یافته است.

تلگرام ماف نیوز
همچنین محکومیت دو شهروند دیگر به نامهای “شیرکو علیمحمدی” فرزند احمد از اهالی پیرانشهر و “کیوان نژادرسول” فرزند محمد از اهالی روستای شین‌آباد هر کدام از ۵ سال به ۴ سال حبس کاهش یافته است.

احکام موردذکر در شعبه‌ی یکم دادگاه تجدیدنظر ارومیه صادر شده‌‌اند.

این افراد به همراه دو شهروند دیگر روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ از سوی شعبە‌ی ١٠٢ دادگاه کیفری این شهرستان بە اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” محاکمه شده و همزمان با صدور رأی بدوی دادگاه، با تودیع وثیقه آزاد شده بودند.

بازداشت این شهروندان در آذر‌ماه سال ۹۷ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام صورت گرفته بود.

شیرکو علیمحمدی


کیوان نژادرسول


باپیر برزه


+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com