با اینکه حملات فیشینگ شایع و زودگذر هستند و تنها چند فریب خورده برای موفقیت آنها کافی است، چند راه کار برای محافظت در برابر این حملات وجود دارد و اغلب تنها راه مقابله با آنها توجه به جزئیاتی است در برابر چشمانتان قرار دارد. نکات زیر را به یاد داشته باشید تا نگذارید فیشینگ بر روی شما انجام شود.

به یاد داشته باشید:

*خیلی آهسته عمل کنید: اسپمرها می­ خواهند شما اول واکنش نشان دهید بعد فکر کنید. در صورتی که پیام به شما می­ گوید سریع دست به کار شوید یا از تاکتیک های فروش پر فشار در آنها استفاده شده باشد، آنها را باور نکنید. هرگز اجازه ندهید این ضرورت و فوریت بر روی بررسی دقیق شما تاثیر بگذارد.

*درباره حقایق تحقیق کنید: در رابطه با پیام های ناخواسته محتاط باشید. اگر اینطور به نظر بیاید که ایمیل از سوی شرکت طرف قرار داد شما است، تحقیق خودتان را انجام دهید. از یک موتور جستجو کمک بگیرید تا به سایت اصلی آن شرکت بروید یا مستقیما با آنها تماس بگیرید.

*اجازه ندهید یک لینک شما را به هر کجا که می ­خواهد هدایت کند: سایت مورد نظرتان را با موتور جست و جو گر پیدا کنید تا مطمئن شوید دقیقا همان جایی که مد نظر دارید را خواهید یافت. لینک هایی که در ایمیل ارسال می ­شوند آدرس اصلی آنها در پایین صفحه نمایش داده می ­شود اما یک کلاه بردار حرفه­ای بازهم قادر خواهد بود شما را به آنجایی که می ­خواهد ببرد.

*هک کردن ایمیل بسیار شایع است: هک کردن ایمیل یا دیگر اکانتهای اجتماعی توسط هکر ها، اسپمر ها و مهندسین اجتماعی بسیار شایع شده است. آنها وقتی یک اکانت را کنترل کنند، از اعتمادی که بین مخاطبین فرد وجود دارد سوءاستفاده می کنند. حتی در صورتی که ایمیل از طرف دوستتان باشد، اگر منتظر ایمیل با لینک نیستید قبل از باز کردن آن یا دانلود آن با دوستتان در مورد آن صحبت کنید.

*مراقب دانلودها باشید: اگر شخصا فردی را نمی ­شناسید و فایلی را از او خواسته اید دانلود هر گونه فایلی یک اشتباه بزرگ است.

*پیشنهادات خارجی همگی کلاهبرداری هستند: اگر ایمیلی از بخت آزمایی های خارجی،ارثیه از فامیلی که نمی­ شناسید، یا درخواست انتقال وجه از کشور خارجی و درخواست برای پرداخت بخشی از آن برای دریافت باقی پول، مطمعن باشید که کلاهبرداری است.

راه‌هایی برای دفاع از خودتان

*هرگونه درخواستی برای اطلاعات حساب یا رمز را پاک کنید: اگر از شما خواسته شد به پیامی که اطلاعات شما را می­ خواهد پاسخ دهید آن ایمیل کلاهبرداری است.

*هرگونه درخواستی برای کمک یا پیشنهاد کمک را رد کنید: شرکت های حقیقی هرگز برای ارائه کمک با شما تماس نمی­ گیرند. اگر شخصا از فرستنده درخواست کمک نکرده ­باشید هر پیشنهاد کمکی از تمدید اجاره نامه گرفته تا پاسخ به سوالات شما را کلاهبرداری بدانید.

* هرگونه درخواست کمکی که از انجمن های خیریه ناشناس دریافت کردید، آنها را پاک کنید. در صورتی که خواهان کارهای خیر هسیتید خودتان یک انجمن خیریه خوشنام و مشهور پیدا کنید.

*فیلتر اسپم خودتان را روی گزینه High بگذارید: تمامی برنامه های مدیریت ایمیل، فیلتر اسپم دارند. برای یافتن فیلتر های خودتان، در گزینه Settings دنبال آن بگردید و آن را روی High بگذارید، اما به یاد داشته باشید که به طور مرتب به پوشه اسپم سر بزنید و آنها را بررسی کنید، ممکن است یک ایمیل حقیقی در آنجا وجود داشته باشد.

*کامپیوتر خود را امن تر کنید: همیشه آخرین نسخه برنامه­ های آنتی ویروس، فایروال و مدیریت ایمیل را نصب کنید و سیستم عامل خود را تنظیم کنید تا به صورت خودکار برنامه ها را به روز رسانی کند، اگر در تلفن همراهتان اپلیکیشن ها به صورت خودکار آپدیت نمی ­شوند، هر گاه اعلانی دیدید به صورت دستی برنامه را آپدیت کنید. از برنامه های ضد فیشینگ استفاده کنید تا در صورت وجود ریسک به شما هشدار داده شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com