ماف نیوز: دو شهروند از اهالی شهرستانهای بوکان و سلماس با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز پنجشنبە ٣٠ خرداد ۱۳۹۸، یک شهروند از اهالی شهرستان بوکان به نام “علی جوزاک” از سوی نیروهای ادارە‌ی اطلاعات این شهر بازداشت شد.

علی جوزاک


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “اتهام مطروحه علیه علی جوزاک، تبلیغ به نفع یکی از احزاب کرد مخالف نظام می‌باشد و مصداق آن هم انتشار تصاویر برادرش در فضای مجازی است که سال گذشته در یک درگیری با سپاه پاسداران کشته شده بود.”

تا لحظه‌ی تنظیم این خبر، خانواده‌ی جوزاک علیرغم مراجعه به مراکز قضایی و امنیتی بوکان و ارومیه نتوانسته‌اند در رابطه با محل نگهداری‌اش اطلاع دقیقی به دست بیاورند.

ارسلان جوزاک برادر آقای علی جوزاک، از اعضای یکی از احزاب کرد مخالف نظام بود که روز شنبە ٣ شهریور ۹۷ به همراه یک عضو دیگر این حزب به نام پرویز عبدی در حدفاصل روستاهای ”کال و ولەژیر“ از توابع شهرستان مریوان در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران جانشان را از دست دادند.

در خبری دیگر از شهرستان سلماس گزارش شده است که روز چهارشنبه ۲۹ خرداد، یک شهروند به نام “سامی محمدنژاد” فرزند جمال در محل کارش در خیابان رضایی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

بازداشت سامی محمدنژاد بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی، به همراه ضرب و شتم و به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” صورت گرفته است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com