ماف نیوز: هشت شهروند به صورت جداگانه در شهرهای بوکان، ماکو، چالدران، شوط و بازرگان توسط نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بازداشت شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، هفته‌ی گذشته یک شهروند به نام “فؤاد وکالتی” از اهالی شهرستان ماکو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و از آن زمان اطلاع دقیقی از سرنوشت وی به دست نیامده است.

فؤاد وکالتی


تلگرام ماف نیوز
یک منبع مطلع در این رابطه گفت: “آقای وکالتی به دلیل انتشار مطالبی انتقادی در فضای مجازی در مورد وضعیت کردهای ماکو و بی توجهی مسئولین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.”

همزمان شش شهروند دیگر به نام‌های “محمدحسین‌ سرباز”، “بهزاد خالدی”، “رسول خالدی”، “سجاد رستمی” از اهالی شهرستان چالدران، “احمد سبزی” از اهالی شهرستان بازرگان و “محمدسلیم بکری” از اهالی شوط، توسط نیروهای سپاه پاسداران به اتهام “ارتباط با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت و به بازداشتگاه سپاه ارومیه منتقل شده‌اند.

در خبری دیگر موکریان نوشته است که هفته‌ی گذشته یک شهروند از اهالی بوکان به نام “مصطفی رحیمی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. گفته می‌شود وی به شغل کتابفروشی مشغول بوده است.

مامورین پس از بازداشت، منزل این شهروند را نیز مورد تفتیش قرار داده اند.

تا لحظه‌ی تنظیم این گزارش اطلاع دقیقی از وضعیت، دلایل بازداشت و محل نگهداری این شهروند به دست نیامده است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com