سازمان حقوق بشر ایران، ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸: علی رغم درخواست خانواده و وکلا برای مرخصی استعلاجی، نرگس محمدی بصورت تحت الحفظ برای خارج کردن رحم در بیمارستان بستری شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، نرگس محمدی از بند زنان زندان اوین، در معیت ماموران زندان در بیمارستان بستری شد.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی در این خصوص در توییتر خود نوشت: «نرگس محمدی که از سال گذشته طبق نظر پزشکان متخصص ریه و زنان می‌بایست تحت عمل جراحی هیسترکتومی (خارج کردن رحم) قرار می‌گرفت و خانواده و وکلا درخواست مرخصی استعلاجی جهت انجام عمل جراحی را داده بودند، تحت الحفظ به بیمارستان منتقل شد».

سازمان حقوق بشر ایران پیشتر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط و لغو حکم ناعادلانه نرگس محمدی شده بود. وی پس از سال‌ها زندان که بصورت نا عادلانه و غیرقانونی به وی تحمل شده از مشکلات جسمی عدیده‌ای رنج می‌برد که نیاز به درمان در خارج از زندان دارد.

نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر که به دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه و مدنی‌اش، به‌ویژه علیه اعدام، به ۱۶ سال زندان (تجمیع به ۱۰ سال) محکوم شده و از سال ۱۳۹۵ در زندان به سر می‌برد، تنها یکبار در مهر ماه ۱۳۹۷ از مرخصی استفاده کرده است.

نرگس محمدی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۶ سال زندان محکوم شد که ۱۰ سال از آن به دلیل فعالیت او در (لگام) کمپین گام به گام تا لغو مجازات اعدام بوده است. دادگاه همکاری او را با این کمپین مسالمت‌آمیز که تنها در راه لغو مجازات اعدام فعالیت می‌کند، مصداق اتهام «تشکیل جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور» به حساب آورده است. او همچنین به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس دیگر نیز محکوم شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com