© ۲۰۱۹ John Holmes for Human Rights Watch

گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر حاکی از آغاز موج جدیدی از بازداشت و آزار همجنسگرایان و دوجنسگرایان چچنی است. دیده‌بان حقوق بشر، با چهار فرد که به مدت ۳ تا ۲۰ روز در در حد فاصل دسامبر ۲۰۱۸ تا فوریه ۲۰۱۹ در گروزنی (پایتخت چچن) تحت بازداشت بوده‌اند مصاحبه کرده است.

این افراد اذعان کرده‌اند که در مدت بازداشت مامورین با پوتین به آنها لگد می‌زده‌اند و ضرباتی با لوله‌های پلی‌پروپیلن به بدن آنها وارد می‌کرده‌اند. سه نفر از این چهار نفر با شوک الکتریکی مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و به یکی از آنها با یک تکه چوب تجاوز شده است. مطابق گزارش شبکه ال جی بی تی های روسیه وسعت دستگیری‌ها گسترده‌تر از سال ۲۰۱۷ بوده است.

بنا به شهادت این افراد، پلیس با شکنجه آنها را بازجویی می‌کرده و از این افراد می‌خواسته تا سایر همجنسگرایان را شناسایی کنند. در مواردی به آنها عکس سایرین را نشان می‌داده و ه همین دلیل موبایل انها را نیز ضبط کرده بوده است.

بنا به اظهارات یکی از این افراد، او را مقابل خانواده‌اش دستگیر کرده و گرایش جنسی وی را برای خانواده‌اش آشکار کرده و آنها را تشویق به قتل فرزندشان کرده‌اند. بنا به گزارش‌ها پلیس تقاضای پول زیادی برای آزادی آنها کرده است. گزارش دیده‌بان حقوق بشر حاکی از آن است که به هیچیک از بازداشت‌شدگان غذایی داده نمی‌شده و تنها به شکل محدودی به آب دسترسی داشته‌اند. ریش و موی سر آنها توسط مامورین و یا سایرین زندانی‌ها به زور تراشیده شده است. در عین حال نگهداری در سلولهای بزرگ و شلوغ آنها را در معرض آزار سایر زندانیان به دلیل گرایش جنسیشان قرار می‌داده است.

بنا بر گزارش‌های شبکه ال جی بی تی های روسیه این دستگیری‌ها تا آوریل نیز ادامه داشته است. تا به امروز مقامات چچن بازداشت و یا حتی وجود همجنسگرایان در چچن را انکار کرده‌اند.

مطالب پیشین: 

قتل و بازداشت همجنسگرایان زن و مرد در چچن روسیه

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com