۲۰۱۹ Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images

زنی در لهستان برای نقاشی هاله رنگین کمانی اطراف چهره مریم باکره دستگیر شد. بازداشت این زن آخرین نمونه از فشار بر فعالین برابری جنسیتی و اقلیت‌های جنسی است. این نقاشی از سوی مقامات کفرآمیز توصیف شده است. بنا به گزارش عفو بین‌الملل خانه الزبیتا پودلشنا بازرسی شده و خود او نیز پس از بازگشت از سفرش به بلژیک و هلند بازداشت شده است.

پلیس وسائل الکترونیک او چون لپتاپ، موبایل، کارت حافظه را برداشته و همچنین به دنبال فیلم دوربین‌های مداربسته مقابل ساختمان او نیز بوده است. خانم پودلشنا برای ساعت‌ها تحت بازجویی قرار داشته و به کامپیوتر و موبایل خود دسترسی نداشته است. هیلاری مارگولس، پژوهشگر برابری جنسیتی در دیده‌بان حقوق بشر، هدف قرار دادن فعالین برای یک اثر هنری را تاکتیتی ظالمانه توسط حزب قانون و عدالت لهستان برای شیطانی جلوه دادن حقوق ال جی بی تی ها و برابری جنسیتی می‌داند.

یواهیم برودینسکی وزیر کشور لهستان در حساب شخصی توئیتر خود علت بازداشت وی را “بی‌حرمتی به تصویر مادر خداوند” اعلام کرده است.

 

الزبیتا پودلشنا Credit: Mateusz Skwarczek / Agencja Gazeta

طبق ماده ۱۹۶ قانون کیفری، رنجاندن احساسات مذهبی از طریق بی‌احترامی به یک شی یا مکان مذهبی می‌تواند با تا دو سال زندان مورد مجازات قرار بگیرد.

وزیر کشور سال گذشته از پلیس این کشور برای جلوگیری از برگزاری رژه برابری قدردانی کرده بود. او رژه افتخار را “تحریک آشکار احساسات مذهبی و فرهنگی مردم توسط جامعه ال جی بی تی” دانسته بود.

پودلشنا فعال مستقل و یکی از ۱۴ زنی بود که در سال ۲۰۱۷ به دلیل تظاهرات ضدفاشیسم در روز استقلال در پایتخت این کشور مورد حمله گروه‌های راست افراطی قرار گرفته بود.

دولت لهستان و کلیسای کاتولیک این کشور در تلاش برای سانسور مفاهیمی چون جنسیت و جنسیت‌زدگی از طریق شیطانی جلوه دادن آنان به عنوان تلاش برای ترویج فزون‌خواهی جنسی،همجنسگرایی، فمینیسم و ترنسجندریسم است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com