ماف نیوز: در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ سه کولبر در پی شلیک نیروهای مرزبانی زخمی شدند و دو تن دیگر هم در مواجهه با مخاطرات طبیعی جان خود را از دست دادند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷، یک کولبر به نام “سیامند خلیلی” ۲۶ ساله از اهالی صومای برادوست ارومیه از سوی نیروهای مرزبانی مورد شلیک مستقیم قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.

تلگرام ماف نیوز
در حادثه‌ای دیگر در مناطق مرزی نوسود، روز سه‌شنبه ۲۸ اسفند یک کولبر به نام “جبار محمودی” ٢۶ ساله بر اثر شلیک مستقیم همین نیروها زخمی شده است.

همان روز یک کولبر به نام “عارف اداک” ۴۵ ساله از اهالی روستای “ژیوار” در منطقه‌ی اورامان در حدفاصله‌ مرز طویله و نوسود بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

پیش از آن روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه نیز یک کولبر به نام “شاکر پورخالد” از اهالی روستای دیزج مرگور شهرستان ارومیه، در مناطق مرزی شهرستان سردشت در حین کولبری بر اثر سرمای شدید جان خود را از دست داده بود.

همچنین روز شنبه ۲۵ اسفند، نیروهای مرزبانی در مناطق مرزی شهرستان نوسود بر روی دستەای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه یک کولبر از اهالی باینگان از توابع شهر پاوه به نام “مسعود تیموری” از ناحیه‌ی ران زخمی شد.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت‌بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت‌های شغلی به آن روی می‌آورند و سالانه ده‌ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می‌شوند.

عارف اداک

مسعود تیموری

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com