نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۷ ؛ یک زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که در چهاردهمین روز اعتصاب به سر میبرد ، تا رسیدن خواسته های بحق خود ادامه خواهم داد.

به گزارش نگاهی به حقوق بشر کردستان ایران ؛ روز جاری جمعه بیست و چهارم اسفند ماه ” قادر محمد زاده ” زندانی محبوس در زندان ارومیه که چهارده روز پیش در پی کارشکنی مسئولین زندان در انتقال نامبرده به بند اشرار دست به اعتصاب غذا زده بود امروز مجددا اعلام نمود که تا رسیدن به خواسته هایم در اعتصاب خواهم ماند.

بر اساس این گزارش : در دهمین روز اعتصاب خود به مسئولین حفاظت زندان اعلام نمود  « من در پرونده ای که در آن محکوم شده ام تبعید به زندان یزد را دارم اگر نمی توانید به خواسته هایم در این زندان عمل کنید تبعید در پرونده ام را به اجرا گزارید.»

مادر قادر محمد زاده در یازدهمین روز اعتصاب پسرش به دادگاه انقلاب این شهر  معنرض شد و گفت : « در طول دوران محکومیت پسرم ،مدام مورد آزار و شکنجه از سوی حفاظت اطلاعات زندان قرار گرفته و از مسئولین ذیربط درخواست میکنم که به خواسته های مادر پیری که نمی خواهد بعد از چهارده سال مرگ پسرش را ببیند برسید.»

وی : در روز جمعه دهم اسفند ماه همراه به یکی دیگر از زندانیان به اتهام داشتن تلفن همراه به بند اشرار منتقل شد ولی هیچ تلفنی از وی کشف و ضبط نشد و ایشان از همان روز همراه با دیگر زندانی منتقل شده دست به اعتصاب زد که پس از چهار روز فرد همراه با ایشان به اعتصاب خود پایان داد و آقای محمد زاده امروز در چهاردهمین روز اعتصاب به سر میبرد.

قادر محمد زاده ، که از چهارده سال پیش در زندان به سر می برد همراه با محمد امین عبدالهی ، دیگر زندانی سیاسی که در دوازدهم آذر ماه سال جاری با موافقت دادستان با عفو مشروط از زندان بیرجند آزاد شده بود با نامبرده هم پرونده ای هستند.

قادر محمد زاده ، زندانی سیاسی در سال هشتاد و چهار به اتهام ( محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام ) ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به بیست سال حبس محکوم شد. وی در بهار سال نود نیز در زندان به اتهام ( تبلیغ علیه نظام ) به سه ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

 

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com