© ۲۰۱۶ Reuters

دیده‌بان حقوق بشر از دادگاه قانون اساسی کره جنوبی می‌خواهد که لغو مجازات اعمال همجنسخواهانه در میان سربازان ارتش را بررسی کند. مطابق با قوانین جاری این کشور، رفتار همجنسخواهانه در ارتش می‌تواند فرد را تحت عنوان “اعمال ننگین” با تا دو سال مجازات زندان مواجه کند. گروه‌های محلی و بین‌المللی در تلاش هستند تا این قانون تبعیض‌آمیز را به چالش بکشند.

این قانون فارغ از رضایت آگاهانه و یا مکانی که این رفتار رخ می‌دهد، افراد را مورد تنبیه قرار خواهد داد. گرم رید، رئیس حقوق جامعه LGBT دیده‌بان حقوق بشر، این قانون را تهدیدی برای سابقه‌ی حقوق بشر در کره جنوبی می‌داند. او همچنین ادامه داد: « جرم‌انگاری رفتارهای همجنسخواهانه‌ی رضایتمندانه میان بزرگسالان متعلق به کتاب‌های تاریخی است و در جامعه کره جایگاهی ندارد.»

ماده ۶-۹۲ مصوب سال ۱۹۶۲ اخیرا در سال ۲۰۱۶ نیز بار دیگر تایید شده است. دولت بارها از وجود این ماده قانونی دفاع کرده و باقی ماندن آن را برای رعایت نظم در ارتش لازم دانسته است.

در کره‌جنوبی ۲ سال خدمت در ارتش برای تمامی بزرگسالانی که از نظر بدنی توانا هستند، اجباری است.

در حالی که کره‌جنوبی در مجامع حقوق‌بشری همواره از حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی حمایت می‌‌کند، حفظ این قانون شکستی در عرصه داخلی حقوق بشر محسوب می‌شود.

 

خبر مرتبط:

فرمانده کل ارتش هند: همجنسخواهان جایی در ارتش ندارند!

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com