ماف نیوز: چهار شهروند بازداشت شده به نامهای جمال اسدی در سنندج، سامان بهفر (جرجیس) در کرمانشاه، ایرج رحیم زاده در مریوان و پیمان نقشبندی در ارومیه پس از اتمام بازجوییها به صورت موقت آزاد شدند. همزمان سه شهروند به نامهای مجید رزم آور، آرمین اسپرلوس و فردین کریمی در سنندج بازداشت شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، عصر روز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، “جمال اسدی” شهروند بازداشت شده در سنندج با اتمام بازجوییها به صورت موقت از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شد.

تلگرام ماف نیوز
جمال اسدی فعال مدنی و عضو گروه کوهنوردی “چل‌چمه” روز سه‌شنبه ۱۴ اسفندماه پس از احضار به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات سنندج بازداشت شده بود.

او پیشتر نیز روز پنجشنبه ۸ شهریور ۹۷ و اسفندماه سال ۹۶ هم در آستانه‌ی هشتم مارس روز جهانی زن بازداشت و هر دو بار پس از اتمام مراحل بازجویی، به صورت موقت آزاد شده بود.

در خبری دیگر روز سەشنبە ١۴ اسفند “سامان بهفر” معروف به جرجیس، رپر کرمانشاهی پس از یک ماه و نیم بازداشت با تودیع وثیقە به صورت موقت آزاد شد.

سامان بهفر که پس از زلزله کرمانشاه چند آهنگ انتقادی در مورد وضعیت مردم زلزله‌زده و عدم رسیدگی نهادهای مسئول جهت ساماندهی آنها خوانده و منتشر کرده بود، روز ۶ بهمن‌ماه توسط نیروهای امنیتی به دلایل نامعلومی بازداشت شد.

“سنه‌دژ” یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های اعتراضی این خواننده به زبان کردی است که مضمون آن ستم‌هایی است که بر کردها رفته است و “شرمنده‌ام” آهنگ دیگری است که در اعتراض به فقر و بیکاری و وضعیت کولبران در کردستان خوانده است.

همزمان از مریوان گزارش شده است که روز چهارشنبە ١۵ اسفند، “ایرج رحیم زادە” فعال محیط زیست بازداشت شده با تودیع وثیقه‌ی ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شدە است.

همان روز “پیمان نقشبندی” معلم بازداشت شده در ارومیه با تودیع قرار پروانه کسب به صورت موقت از زندان مرکزی این شهر آزاد شد.

اتهامات مطروحه علیه وی در پرونده، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به مقامات” عنوان شده‌اند.

او معلم مدرسه‌ی روستای رشکان است که روز چهارشنبه ۸ اسفندماه در دهستان دول به اتهام “تبلیغ علیه نظام” از طریق خواندن اشعار سیاسی در کلاس درس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. وی نهایتا روز یکشنبه ۱۲ اسفندماه، پس از اتمام بازجوییها از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات ارومیه به بند جرایم عادی زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

همزمان با آزادی این افراد، روز ۱۱ اسفندماه، “مجید رزم آور” با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام در سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

روز پنج‌شنبه ۱ اسفندماه هم یک فعال محیط زیست به نام “آرمین اسپرلوس” توسط نیروهای امنیتی به دلایل نامشخصی بازداشت به محل نامعلومی منتقل شده است.

پیش از آن نیز روز ۲۹ بهمن‌ماه، یک فعال محیط زیست دیگر در سنندج به نام “فردین کریمی” بازداشت شده بود.

جمال اسدی

ایرج رحیم زاده

سامان بهفر

پیمان نقشبندی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com